| Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat |
Nakamura vill stanna i CelticInlagt [15/1 - 08] Shunsuke Nakamura vill avsluta sin karriär i Japan, men har vädjat att få spela med Celtic så länge han är önskad. Yokohama Marinos, mittfältsstjärnans första klubb har försökt få hem 29-åringen tillbaks till sitt hemland och sin moderklubb. Celtics klubbchef Peter Lawell har ett alternativ om att förlänga Nakamuras kontrakt när det går ut i sommar. Nakamura: "Jag vill inte avsluta min karriär utanför mitt hemland. "Marinos var klubben som jag lämnade för att bli övergå till en professionell fotbollskarriär. Det vore toppen om jag kunde återvända dit innan jag lägger skorna på hyllan. "Men jag tänker inte lämna Celtic förrän Peter säger att han inte vill ha kvar mig." Nakamura gjorde en lyckad comeback i helgen då Celtic enkelt besegrade Stirling Albion i skotska FA-cupen med 3-0. Ett av målen kom av honom själv. Riktigt snyggt mål i krysset 25 meter utanför målramen. Han erkände att han hade bråttom att komma tillbaka till Parkhead på sin kant för att inte komma efter i Aiden McGeadys utveckling. "Det var så skönt att komma tillbaka och få sånna stående ovationer från fansen. "Jag tror inte laget saknade mig så värst medan jag var borta, men Aiden har varit utmärkt och gjort fina insatser på senaste tiden. "Kan jag bara komma upp i en bra form och göra bra ifrån mig på planen så kan jag underlätta för Aiden med." Snart kan Nakamura även få ytterligare en lagkamrat. Från sitt hemland Japan då Koki Mizuno från JEF United är påväg till klubben. Nakamura: "Jag hade det svårt att anpassa mig till det mesta i början när jag flyttade till Italien och spelade för Reggina. Det är svårt i början och jag vill hjälpa honom så mycket jag kan om han kommer till Celtic. "Det tar några månader för honom att flyta in och det kan bli väldigt omständigt att gå direkt in i startelvan, som jag tror han kan lyckas med." Källa: http://www.sportinglife.com |
| Kontakta [email protected] |