| Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat |
Celticbaren fick IRA-besökInlagt [15/1 - 08] Nu är det Niklas Mårtensson och Marcus Svensson, nya arrendatorer, som ska hålla den grön/vita flaggan i topp, på Celtic- baren. Förra söndagen fick de svära "Celticeden" inför Per-Olov Kippel, barens ägare, och alla övriga gäster. – Det här är både ett avslut och ett avstamp, säger Kippel. Och det känns tryggt att Niklas och Mårten tar över. Och de lovar att fortsätta arbetet i ren Celticanda. – Men vi kommer att ha öppet på onsdagskvällar också och sända Premier league matcher på lördagseftermiddagar, säger Nic-las. Annars är öppettiderna desamma så hemtjänstens personal kan komma som vanligt på fredagseftermiddagarna. Den irländska musiken är ett måste. Så här låter Celtic eden i sin helhet. "Vi lovar att tjäna folket. Vi lovar att alltid välja er framför kungahuset. Denna bar har en gång öppnats här för er och den ska alltid vara öppen för er. Denna mötesplats och dess koncept skall aldrig stagnera. Vi och ni ska fortsätta att utveckla vänskap, relationer, samtal och idéer. Tillsammans är vi framtiden !!! Vi lovar att hålla med Guinness. Och vi lovar att aldrig överge Carlsberg så länge som de levererar denna vår älskade Guinness. Celticbaren finns inte utan Celtic. Hitresta Celticsupportrar skall tas emot som systrar och bröder. Och här lovar vi att bryta mot lagen och bjuda en välkomstskål. Vi lovar att göra vårt allra bästa. I broder Walfrids namn lovar vi er detta." Det bjöds på levande musik av bröderna Joakim och Jimmy Nilsson. Nya drinkar De gröna tavlan bakom bardisken skvallrar om nya drinkar. – Vi har till exempel Celtic Special, säger Marcus. Och blandningen är hemlig. En annan spännande sak är Pinapple Zoo. Att det är annanas står ju ganska klart, men zoo, vad kan det vara? – Hemligt ! Vad som däremot är allmänt känt är blandningen till Kaffegök. Förutom att Celticbarens gäster samlat pengar i en bössa till Aluma (uteliggarnas tidning) och dess verksamhet så har det funnits en annan mer kontrover-siell bössa på bardisken. IRA står det på den. Och i går kom det folk från Irland för att hämta den. – Jag tror vi fått ihop 2 500 kronor, säger Kippel och avslöjar att det finns en stark koppling mellan IRA och Celtic. Celtic FC har arbetat starkt för att få bort sekteristiska inslag inom sina supporterled. Kolla in Celtic Barens hemsida Källa: http://www.ystadsallehanda.se/article/20080107/TOMELILLA/489750609/1068 |
| Kontakta [email protected] |