| Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat |
SPL-titeln är viktigastInlagt [9/1 - 08] ![]() Celtic inleder året med cupmatch mot Stirling Albion på lördag, hemma på Parkhead. Det kommer bli ett hektiskt schema framöver då två matcher blev uppflyttade p.g.a respekt och heder åt nyss bortgångne Phil O´Donnell. Sen har man pressen på sig att vinna matcherna i SPL för att återta ledningen då Rangers för tillfället leder ligan, och om drygt en månad spelas åttondelsfinalen av Champions-League mot Barcelona. Det blev idag klart att Old-Firm spelas om två veckor precis, och Artur Boruc som skrev nytt kontrakt för klubben i helgen säger att laget måste få bort tankarna på Barcelona-matcherna och istället ha full fokus på ligaspelet då det betyder mest i nuläget. Att matchen mot Rangers kommer bli ett avgörande resultat för hur fortsättningen kommer se ut. Laget som vinner där kommer ha klar fördel. Gordon Strachan har på nytt tagit Celtic vidare från gruppspelet av Champions-League till en åttondelsfinal. Det är stort, men Boruc förklarar att skaka av sig de värsta rivalerna Rangers och ta hem tredje raka ligaguldet betyder mer än att ta sig vidare från en åttondelsfinal i CL. Även om han själv tycker att det är roligare med Europacup-matcherna. Så här säger han till Celtic View: "Champions League är fantastiskt roligt att få delta i med denna klubb" Vi har gjort bra ifrån oss två säsonger på raken nu och visat att vi är med bland de bästa lagen i Europa, och kommer försöka göra om det även nästa säsong, även om det kommer bli tufft. "Men för mig är det viktigast att vi blir mästare i Skottland på nytt, det måste vara prioritet nummer ett dennna säsongen." Polske landslagsmålvakten framtid på Parkhead har varit oviss då flera rykten har gått att han skulle vara påväg bort från klubben till b.la Milan. Men efter att ha signat nytt kontrakt i helgen i 3,5 år framöver kan vi se fram emot att se våran superstjärna i målet framöver. "Jag kunde aldrig tro att det skulle gå så bra för mig i Celtic, tillägger Boruc. Jag ser verkligen fram emot en ljus och framgångsrik framtid med den här klubben." Källa: http://www.myfootballnews.co.uk/news_jump.html?team_id=122&story=788749/ |
| Kontakta [email protected] |