| Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat |
Celtic kan bättreInlagt [3/1 - 08] ![]() Celtic försvarar ligatiteln men hade en dålig månad i december, efter deras standard. Och Gordon Strachan kräver förbättringar om laget ska kunna säkra sin tredje ligavinst i rad. Han ska ha varnat sina spelare att han förväntar sig en förbättring då klubben jagar hattrick i liga-titlar. Celtic hade en svacka i december och förlorade mot Inverness CT och spelade lika mot Hibernian, St Mirren och Hearts. Visserligen leder de ännu ligan, men Rangers ligger tätt efteråt med enbart två poäng mindre och med två matcher mindre spelade. Strachan verkar dock tycka att Rangers har gjort en bättre säsong hit tills men att hans lag kan vinna ligan igen. Han har sagt: "Vi använde inte bollen så bra som vi kan mot Gretna och hade för många tillslag." "Rangers har varit det jämnaste laget under säsongen när det gäller poäng per match och de spelar bra. Så det är viktigt att vi vinner våra matcher nu eftersom vi måste stanna nära Rangers." "De har varit det jämnaste laget i den första delen av säsongen och vi siktar på att vara det jämnaste i andra delen. Om vi kan vara det så blir det ett bra titel race" Celtics nästa match är mot Stirling Albion i den Skotska Cuppen den 12 januari. Det återstår då att se om de kan börja på en ny period av framgångsrikt spel, och om nya spelare kommer finnas med i laget. Källa: http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=533714 |
| Kontakta [email protected] |