Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat


Henrik Larsson till Celtic?


Inlagt [2/1 - 08]



Nu ryktas det i Skottland att Henrik skulle vara på väg över för att spela i Celtic. Anledningen skulle vara att det behövs förstärkas i Celtics anfall pga både tufft liga spel men även Champions League. Nu får ju inte Henrik spela Champions League eftersom han spelat för HIF men han skulle kunna spela i ligan.

Personligen tar vi det hela ryktet med en nypa salt i och med det att Henke själv har sagt att han funderar på om han ska sluta eller varva ner och dessutom så finns det större klubbar som vill ha honom och Henrik vill spela med dom största.

Utrdag från Expressen:

Celticfansen hoppas.
Och skotska tidningen Scotland on Sunday skriver:
Henrik Larsson överväger en comeback i Celtic?

Henrik Larsson är på semester efter att ha varit med och tagit Helsingborgs IF vidare i Uefacupen. Ingen utanför hans familj vet om han kommer att fortsätta fotbollskarriären efter nyår.

Men många hoppas. Inte minst fotbollsfansen i hans före detta klubb Celtic. Henrik Larsson vräkte in mål för Celtic under sin tid som älskat och nästintill avgudat proffs i Skottland.

Fast hans senaste mål (hans sista?) på Celtic Park gjorde han i Barcelonas tröja. Celticsupportrarna vill inte att det ska bli hans sista...

"Ville inte bli pressad"

Tidningen Scotland on Sunday citerar ingen ur Celtics ledning, men har pratat med förre Celticspelaren Johan Mjällby, som säger:

- Jag pratade med Henrik för några veckor sedan om detta men han ville inte bli pressad för han var inte säker på vad han ska göra.

- Jag tror att det handlar om motivation. Problemet i Helsingborg är att han inte spelar med de bästa spelarna som han gjorde i Celtic och Barcelona. Det måste vara tärande precis som den olyckliga stämningen runt klubben måste vara. Det är synd för han vara Sveriges bästa spelare förra säsongen men hans lag var så dåligt till 15:e omgången och Henrik vill ha framgångar och vinna titlar.

Celticfansen ska inte hoppas för mycket på Henrik Larsson, 36, den här gången. - Jag skulle inte bli förvånad om han lägger av. Det beror på hur mycket han vill anstränga sin kropp under en ny säsong. Han kan också bara fortsätta att spela i Uefacupen för matcherna där är det som hållit honom vid liv som spelare, menar Johan Mjällby.

Källa: http://www.expressen.se/sport/fotboll/1.971744/celticfansen-hoppas-pa-henke


 
Kontakta [email protected]
Hosted by www.Geocities.ws

1