| Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat |
Vem vinner ligan?Inlagt [29/12 - 07] Gordon Strachan är ute efter att vinna sin tredje ligatitel som manager för Celtic. Men nu har han sagt att Rangers är favoriter i den jämna toppstriden. Celtic leder för tillfället ligan men två poäng före Rangers, men Rangers har två matcher mindre spelade. I januari spelar lagen 8 matcher, Strachan tror att hans lag måste visa beslutsamhet och komma tillbaka till sitt förra spel. Strachans två första ligatitlar vanns lättare då Celtic var överlägsna under hans första säsong. Och andra ligatiteln kom även den enklare än vad årets ser ut att göra. Nu när Old Firm kan komma att spela en större roll för utgången av ligan så har Strachan sagt att Celtic kommer visa uthållighet och effektivitet. Till The Herald sade han "Det är en ny kvalitet vi behöver för tillfället." "Vi har lyckats vinna två ligatitlar genom att ta ledningen och stanna kvar där." "Det finns olika sätt att springa ett maraton och nu är det så att det är jämnt, eller förmodligen så är Rangers favoriter, så vi får göra det på det andra sättet." "I början av säsongen sa vi att alla ville ha en jämnare liga, jag tror vi kommer få det denna säsongen." Men Strachans motsvarighet hos Rangers Walter Smith håller inte med. Han anser att Celtic är favoriterna. Och de leder ju trotts allt. "Jag vet inte varför Gordon skulle säga at vi är favoriter". "Jag tror inte att vid den här tidpunkten och hur ligan ser ut, så kan man inte säga det. Vi har gjort förbättringar och bjuder till mer motstånd. Men det är för tidigt att säga att vi är favoriter." Källa: http://www.theherald.co.uk/sport/headlines/display.var.1932179.0.Strachan_Rangers_are_title_favourites.php |
| Kontakta [email protected] |