| Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat |
Strachan om missade poängInlagt [13/3 - 08] ![]() Celtic ligger fortfarande tvåa i SPL, men mot Dundee United lyckades de inte minska poänggapet till serieledande Rangers. Matchen slutade 0-0 och Celtic tog bara 1 poäng i ett läge där varje poäng är viktigt i toppstriden. Efter matchen sade Gordon Strachan till BBC: "Om man inte tar sina chanser förtjänar man inte att vinna" "United försvarade sig väl, men vi hade bra målchanser. Men vi stressade eller rörde oss inte tillräkligt mycket i boxen." "Jag trodde vi skulle komma ditt allteftersom, men vi tog helt enkelt inte våra chanser idag" Vad de tappade poängen kan innebära i toppstriden verkar Strachan inte vilja spekulera om. "Jag har ingen aning om vad det här innebär för våra titelchanser. Man kan analysera det i slutet a säsongen om vart misstagen skede i de stora matcherna"."men vi kommer att analysera det i slutet av säsongen." Källa: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/c/celtic/7293090.stm |
| Kontakta [email protected] |