| Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat |
Balde vill stanna kvar i CelticInlagt [24/4 - 07] (Bobo Balde vill vara klubben trogen till kontraktet går ut) Celtics trotjänare i backlinjen, Bobo Balde har deklarerat att han vill stanna kvar i klubben till kontraktet går ut. 31-åringen har i veckan talats vid med Sunderlands manager Roy Keane, som säger sig vara intresserad av att få över Balde till sin klubb. Det verkar alltså som han stannar kvar i Celtic trots att han inte har någon garanterad första plats i försvaret och kanske inte kommer få så mycket speltid. Balde var inte alls i den form som han brukar vara i förra säsongen då han var skadad en längre tid. Strachan var tvungen att köpa in en ny mittback (Pressley) och så har unge talangen Darren O´Dea blivit mycket populär efter en lysande säsong. Så här säsger Bobo till Daily Record: "I have made it clear in the past that I am very happy at Celtic and I am not interested in anything else. I love the club, I am very settled in Glasgow and I would be happy to fulfil my current contract. "As far as I am concerned nobody has spoken to me about a move anywhere. I just want to be fit and ready for the start of the new season. I am just concentrating on getting my fitness back to where it was. Last season was one to forget and I want to get back to my best." Återstår att se om Bobo Balde blir kvar till kommande säsong och kan lyckas komma tillbaka till den form han en gång var. Vi på GloryCeltic hoppas och tror att Bobo kommer vara kvar i klubben. Källa: celtic.vitalfootball.co.uk |
| Kontakta [email protected] |