| Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat |
Vennegoor är fortfarande aktull för landslagetInlagt [18/12 - 07] ![]() Den Holländske assisterande landslagstränaren Johnny van´t Schip har sagt att de troligen har planer på att ta med Jan Vennegoor of Hesselink till EM -slutspelet i sommar. Mannen med det långa namnet, som har varit skadebelägen titt som tätt sen han kom till Celtic från PSV Eindhoven för £3.4miljoner sommaren 2006 har varit ett lysande radarpar denna säsong tillsammans med Scott McDonald. Men samtal mellan van´t Schip och Gordon Strachan har gett positiva tecken på att anfallaren är att räkna med för sitt landslag. Van't Schip säger till nyhetssidan The Herald: "Jan vet mycket väl hans roll i det holländska landslaget. Anledningen att han inte har varit med på senaste tiden är p.ga han antingen har varit skadad eller har fått tillräckligt med speltid i sitt klubblag efter att precis ha kommit tillbaka från skada. "Vi är väldigt nöjda med Jan i vårat landslag och brukar använda honom i svåra situationer i slutet av matcherna. Han måste vara säker på att han är i god form. Men han är absolut att räkna med när det gäller att ta ut truppen till EM 2008. "Alla vet att han är i form just nu och svår att möta. Han måste åtminstonde spela hela månader för att komma upp i den toppnivå han kan nå. Kanske är det så att när Jan är i form så är han svår att spela mot. och det är olyckligt och inte bra att han har varit så mycket skadebelägen sen han anlände till Celtic. Holland har fortfarande ingen riktig stjärnanfallare som de är igenkända för som Ruud Gullit, Marco van Basten och Johan Cruyff. Nu undrar säkert Jan Vennegoor of Hesselink hur han ska göra för att ta sin plats i landslaget medan Chris Killen och Derek Riordan undrar hur de ska göra för att förtjäna en plats i Celtic. Med två mål senast mot Inverness ser det ljust ut för holländaren. Källa: http://www.celtic.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=93182 |
| Kontakta [email protected] |