Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat


McManus möter gärna Real Madrid


Inlagt [18/12 - 07]



Celtics lagkapten Stephen McManus ser gärna att hans Celtic får möta Real Madrid i åttondelsfinalerna av Champions-League som lottas på fredag.

Lagen som Celtic har chans att få möta är Manchester United, Inter, Real Madrid, Chelsea, Barcelona, Porto och Sevilla.

Alla de lagen kom på första plats i vardera grupp. Dock kan man inte lottas mot Milan som även de kom på förstaplats. Anledningen är att de var i samma grupp.

McManus till Celtic View: "Jag tror de flesta skulle säga Madrid eftersom vi aldrig har varit där förut. Vi har spelat mot de flesta av de bästa lagen i Europa förutom lag från Madrid.

"Det skulle vara fantastiskt att få spela på Bernabeu och även hemmamatchen på Celtic Park, men vi får se vad som händer. Real Madrid hoppas jag extra på. Men hur det än blir så kommer det inte bli ett lätt lag. Alla lagen är topplag och är favoriter att vinna mot oss.

"Vi har gått vidare och det är stort. Nu tillhör vi en av de 16 bästa klubbarna i Europa. Jag är nöjd att vi är kvar i turneringen och nått slutspelet. Nu ska vi göra vårt yttersta för att gå vidare till kvartsfinalerna."

Rangers klarade inte av att gå vidare, trots att man hade bästa möjliga läge. Man behövde bara en poäng hemma mot Lyon. Man förlorade med 3-0.




Källa: http://www.celtic.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=93037


 
Kontakta [email protected]
Hosted by www.Geocities.ws

1