| Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat |
Boruc lämnar efter säsongen?Inlagt [18/12 - 07] ![]() Celtic´s förstemålvakt Artur Boruc har sagt att han har planer på att lämna Parkhead efter säsongen under sommaren 2008. Polske landslagsmålvakten har sagt till journalisterna i sitt hemland att han har bett hans agent Andy Webster att försöka lämna Glasgow ett år före hans kontrakt går ut. Boruc har kontrakt till sommaren 2009, men säger så här till pressen: "Jag har beslutat mig för att lämna Celtic efter säsongen. "Celtic vill ha mer än £10 miljoner, men det tycker jag är för mycket". "Jag trivs i klubben men vill ha nya utmaningar. Vi har mycket att se fram emot med Champions-League i vår och sen ligan som är oerhört jämn i år. EM-slutspelet i sommar ser jag också fram emot. Än är det oklart hur det blir efter säsongen. Just nu är Boruc skadad och har nyligen genomgått en knä-operation, men väntas vara tillbaka till Old Firm-derbyt den 2 januari. Den matchen om något är inget Boruc vill missa. Han beskriver matchen som den viktigaste matchen för säsongen och i världen, ja ni förstår själva. Operationen gick bra och jag borde hinna vara tillbaka till nästa månad säger 27-årige Artur Boruc. Jag kan inte säga att jag är säker på att vara tillbaka till Rangers-matchen men jag kommer verkligen försöka. Celtic lär få flera anbud från stora klubbar som vill ha Boruc. Det är flera engelska toppklubbar som är ute efter honom. B.la har Tottenham Hotspurs lagt ett bud. Även Arsenal är starkt intresserade och har varit under de två senaste åren. Artur Boruc kom till Celtic 2005 på lån från Legia Warzawa men köptes strax efter. http://www.comeonboro.com/matches/07082603.php |
| Kontakta [email protected] |