Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat


Skadeproblem för Boruc


Inlagt [26/11 - 07]

Celtics målvakt Artur Boruc är optimistisk att han kommer vara frisk inför onsdagens match mot Shaktar Donetsk i Champions League.

Polacken kom tillbaka till Celtic igen efter en landskamp, men med en tåskada och kunde inte spela mot Aberedeen. Under uppvärmningen kunde han inte sparka på bollen. Istället så fick Mark Brown spela när Celtic kunde vinna med 3-0.

Men mot Shakhtar kommer att vara en svårare match för Celtic och ett frisk lag i form är en fördel om de ska vinna måste matchen.

Till en tidning sa han:"Jag har problem med mina tår". "Det startade efter Polens EM- kval match mot Belgien i Chorzow förra helgen."

"Det var verkligen kallt där. Jag klippte naglarna innan matchen på lördag, men under uppvärmningen kunde jag inte sparka bollen. Så jag bestämde mig för at inte spela."

"Jag behöver två eller tre dagar för att vara redo för Champions League. Jag tror att jag kommer vara redo."

Men det är inte det ända problemet för Boruc. Han tror även att han kommer behöva en knä-operation under säsongen efter som han skadade det under Polens match mot Belgien.




http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1863_2923030,00.html /


 
Kontakta [email protected]
Hosted by www.Geocities.ws

1