| Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat |
Press på Hesselink att spela bättreInlagt [25/11 - 07] ![]() I lördags matchen mot Aberdeen gjorde Jan Vennegoor of Hesselink mål. Men det var det första målet på länge för honom. Han har varit skadad och har fått en del kritik samtidigt som pressen ökar både på honom och laget. Den holländska anfallaren vet att hans arbetskapacitet, effektivitet och hans skador har skapat oro bland vissa. Och inför den viktiga matchen på onsdag så ligger pressen på honom att prestera. Vennegoor of Hesselink senaste Champions League mål var i 3-2 förlusten mot Manchester Unitet i september 2006. Och han är medveten om att de kommande månaderna kan bli avgörande både för honom och klubben. Angående det sade han:"Det kommer bli en tuff period den kommande månaden, men jag tror alla är beredda på det." "Det är väldigt annorlunda än Holland." "Alla här har en åsikt om fotboll. Ibland, så kan jag ha svårt att hantera det. Skillnaden mellan berömmen när man spelar bra och när man inte gör det är inte så stor. i Holland är det inte lika intensivt" Trotts hans senaste mål så har en del tyckt att han inte är samma spelare som gjorde mål mot Manchester United förra året. Och Hesselink är en av de dyraste spelarna som strachan köpt (£3.4m) så han har en del att bevisa. Men han påpekade att han försöker att inte påverkas negativt av det. Han har själv sagt att han inte alltid har spelat så bra men att han har varit beslutsam på att komma tillbaka in i topp form. http://www.theherald.co.uk/sport/football/display.var.1856999.0.0.php |
| Kontakta [email protected] |