Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat


Mark Brown redo att spela


Inlagt [25/11 - 07]



Celtics målvakt Mark Brown har lovat att han är redo för spel mot Shakhtar Dontetsk på onsdag om inte Artur Boruc återhämtat sig från sin fotskada. Boruc spelade inte i senaste matchen mot Aberdeen då Brown fick ersätta honom i sista minuterna.

Mark Brown har bara fått spela i några matcher i första laget sedan han kom till Celtic ifrån Inverness i januari. Men han ändå spelat i Champions league förut då han senaste match var mot Spartak Moskva i augusti.

Om Boruc inte kan spela så kommer Brown att få stå i en av Celtics viktigaste matcher för säsongen. Han har sagt: "Artur tränade inte i fredags och jag viste att han hade lite problem. Jag fick veta att han inte skulle spela mot Aberdeen 20 minuter innan avspark och jag var tvungen att hoppa in."

"Det är inte den bästa förberedelsen men jag var glada att få en match. Jag skulle verkligen vilja spela mot Shaktar men vi vet ännu inte hur Artur kommer må."

Om Boruc spelar så kommer det betyda mycket för Celtic. Men Mark Brown har varit bra de matcher han har fått spela och mot Spartak såg han till att Celtic kunde stanna kvar i Champions League.


http://www.celtic.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=90767


 
Kontakta [email protected]
Hosted by www.Geocities.ws

1