| Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat |
Shakhtar kommer att gå för vinstInlagt [25/11 - 07] ![]() Det verkar inte som om Shakhtar Donetsk kommer att spela för oavgjort mot Celtic borta på onsdag. I alla fall inte enligt deras brasilianska högerback Ilsinho. En poäng skulle vara ett bra resultat för Shakhtar, medans Celtic måste vinna för att ha en realistisk chans att gå vidare. Efter Shakatar hemma kommer Celtic möta Milan på San Siro samtidigt som Shakhtar möter Benfica. Men Ilsinho tycker inte att Shakhtar ska spela för oavgjort. Till The Sunday Mail sa han: "Oavgjort skulle vara positivt för oss men vårt mål är att vinna. Att spela med den inställningen att enbart ta en poäng skulle vara farligt. I Ukraina var vi överlägsna Celtic och resultatet skulle kunna varit störe än 2-0." "Det har varit stora skillnader i klass mellan lagen men vi måste visa det på planen. Celtic kommer vara bättre hemma men jag är optimistisk. Vi förbereder oss för allt inför den här matchen, Glasgow kommer vara som en cupfinal." "Vi kan inte misslyckas. Om vi vill vidare till nästa omgång så får vi inte förlora mot Celtic. AC Milan och vi är favoriter för att vara bland de 16 sista och vi kommer till Glasgow utan rädsla. Atmosfären kommer vara svår för oss men vi är redo för det." Shaktar var även det bättre laget senast lagen möttes. Och nu kan även Boruc svara borta nästa match. Boruc som var en av anledningarna till att Shaktar inte vann med mer än 2-0 senast lagen möttes. http://www.celtic.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=90767 |
| Kontakta [email protected] |