Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat


Ny ordförande


Inlagt [19/11 - 07]



John Reid, den förra brittiska justitieministern har blivit vald till ny ordförande i Celtic.

Reid lämnade Labours regering i juni och skulle gå i pension och har haft nio olika minister platser under hans 20 åriga politiska karriär. Men nu har han alltså valt att satsa på Celtic.

Reid sade:"Jag ser detta som den största äran i mitt liv."
"När du kommer till denna klubben, så lämnar du din bakgrund, religiösa åsikter och politik bakom dig. Det här är inte ett forum för politisk debatt. Jag är en medlem av Celtic familjen och är en livslång supporter."

Reid kommer att ersätta Brian Quinn. Och den avgående ordföranden är säker på att Celtic gjort ett bra val av hans efterträdare.

Han sade:"John kommer vara en utmärkt ersättare"
"John är en intellektuell man. Han har mycket erfarenhet." "Han har ledigt möten, han har ledigt styrelser för det är det regerings arbete egentligen är."

Reid som är 60 år fick en stor majoritet av Celtics aktieägare. 97.85 procent.


Källa:http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/scotland/article2901473.ece


 
Kontakta [email protected]
Hosted by www.Geocities.ws

1