| Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat |
Om ramsor på bortamatcherInlagt [13/11 - 07] ![]() Celtics direktör Peter Lawwel har vid en del tillfällen uttalat sig om "IRA ramsor" på bortamatcher. Men vissa Celtic supportrar påpekar att sånger som "Boys of the Old Brigade" inte är sekteristiska utan en hyllning till det originella IRA och tiden omkring påsk upproret 1916, Inga problem med det kan vissa tycka. Men det finns även de som finner sångerna provocerande med tanke på terrorist attacker. Celtics historia som är sammanlänkad med Irland och som är en klubb med starka traditioner. Detta är en anledning till att enskilda supportrar som vill sjunga och visa Irländska flaggor. Men samtidigt finns de som sjunger enbart för att de är just provocerande. Vilket som han motsätter sig har inte framgått. Men uttalanden gäller bara på matcherna, vad som sker vid andra sammanhang har han inte sagt nåtting om. Men det är ju just fotbollen och vad som sker under matcherna som är det intressanta i diskussionen. |
| Kontakta [email protected] |