| Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat |
Strachan tror på ny ligaInlagt [12/11 - 07] Det pågår diskussioner om Celtics och Rangers status i den Skotska ligan. Efter som de är så pass dominerande så finns det tankar om att de istället skulle spela i Engelska Premier League. Men Gordon Strachan tror att en ny europeisk liga är mer trolig. Han har sagt: "Jag tror att inom kommande år så kommer det finnas en europeisk liga med 54 till 60 klubbar" "krafterna som kommer finnas, företagare som kommer till fotbollen nu. Kommer säga 'glöm FIFA, glöm UEFA, vi är så mäktiga att vi kan ha tre ligor med de 60 bästa klubbarna'. Jag tror det är så det måste gå" Han påpekade även att inte kommer ha något val än att hålla med om ett sånt projekt. Källa: http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1863_2878322,00.html |
| Kontakta [email protected] |