| Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat |
Även McManus tror på CelticInlagt [5/11 - 07] ![]() Inte bara Aiden McGeady är positiv inför nästa match mot Benfica, även Stephen McManus tror på Celtic. Förra matchen vann Benfica med 1-0 och Celtic har inte tagit många poäng på bortaplan i europeiskt spel, men nu så ska Benfica besegras på Celtic Park. Och på hemmaplan är Celtic betydligt mer att räkna med. McManus har sagt att Benfica kommer att möta ett lag bestämt att spela offensivt på lördag. Han sade:" Naturligtvis med vår hemma statistik så kommer vi givetvis att gå ut och försöka mot dem" "Borta så har vi spelat lite annorlunda men jag tror många lag gör så i europa nu förtiden." "Vi kommer givetvis ge det en chans och förhoppningsvis få tre poäng" "Vi vet att Benfica kommer att vara ett mycket bra lag, de verkar vara det i den här turneringen varje år och det bevisar vilket bra lag de är." "De har väldigt bra spelare över hela planen och jag tror det är viktigt att vi sätter vår auktoritet på matchen och verkligen går ut och visar Benfica att vi kan vara ett lika offensivt lag som vilka som helst hemma." " VI har spelare som Aiden och Scott McDonald i riktigt bra form och Jiri Jarosik har ochså visat att han kan i Champions League." Celtic ligger för närvarande sist i Grupp D och att inte vinna över Benfica skulle göra det svårt att gå vidare. Källa: http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1863_2863269,00.html |
| Kontakta [email protected] |