Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat


Celtic spelar underhållande


Inlagt [3/11 - 07]

Gordon Strachan har avvisat påståenden om att hans lag spelat mindre underhållande denna säsongen. Strachan håller inte alls med och ser snarare positivt på Celtics spel. Han har sagt:
"Vi är i toppen av ligan, Vi gör mer mål. Jag känner mig mer nöjd, jag gillar vad jag ser- jag har definitivt varit i sämre situationer."

"För tillfället gör vi 2.9 mål varje ligamatch, förra säsongen vid samma tillfälle var det 1.7, det är en stor skillnad"

"topp målskytten i ligan är Scott McDonald, den andra på delad plats med andra är Jan Vennegoor of Hesselink och han har missat en del matcher."

"Vi har gjort 32 mål i ligan tills nu och, om man fortsätter så så kan man sluta på 109 mål för säsongen. Förra säsogen gjorde vi 66 mål så vi är nästan halvvägs där efter 11 matcher"

Senaste matchen för Celtic slutade med förlust, med ett spel som ändå stundtals var underhållande. Och faktum kvarstår att Celtic ändå leder ligan, oavset om spelet var underhållande eller inte.


Källa: http://www.tribalfootball.com/article.php?id=63282


 
Kontakta [email protected]
Hosted by www.Geocities.ws

1