Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat


Balde och Riordan vill bort


Inlagt [31/10 - 07]

Bobo Balde har erkänt att han är nära att lämna Celtic.
Både han och Derek Riordan verkar vara nära att göra så.

Balde som har en av Celtics högsta löner med mer än £30.000 i veckan, ska vara irriterad över att inte få chans i förstatruppen.

Han har avslöjat att han har blivit tillsagd att han nu är sjätte valet som defensiv mittfältare. Och att han ständigt anklagas för att enbart vara kvar och få lön för ingenting.

Balde har erkänt att han kunnde ha lämnat Celtic för Sunderland men Peter Lawwell ville inte släppa honom permanent.Balde har sagt:
"Jag har blivit tillsagd att jag inte är i topp två eller tre, så jag är nere till sjätte på listan. Manager Peter Lawwell sa det till mig"

"Jag är väldigt långt ner i listan av spelare så det är svårt att tro att jag kommer spela igen. Men jag vill berätta för folk att jag har varit här i sju år och jag jobbar så hårt jag kan"

"De tror att jag bara här för att få mina pengar och att jag inte arbetar hårt men jag arbetar hårt varje dag för att göra mitt bästa"

"jag vet inte vad som var fel men om Celtic inte vill ha mig så kommer jag att lämna klubben"

"om man inte är önskad så lämmnar man men jag har två år kvar på mitt kontrakt och jag kommer lämna på det sättet jag vill och när jag vill om det är rätt tid för mig"

Riordan kan även vara på väg att lämmna klubben för att fortsätta hans kariär och enligt rykten vill han lämmna klubben helt istället för att lånas ut till en annan klubb.

Han har sagt:"jag har inte haft en chans över huvudtaget och jag kan inte göra någott åt det. Managern säger att han är nöjd med mig så jag vet inte vad problemet är"

"Jag presterar nog sämst av alla killar som lämnde Hibs"




Källa: http://www.dailyrecord.co.uk/sport/football-news/scottish-football/scottish-football/2007/10/31/balde-and-riordan-set-to-leave-celtic-86908-20036754/


 
Kontakta [email protected]
Hosted by www.Geocities.ws

1