| Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat |
Nakamura på rönkten och rykten om DonatiInlagt [30/10 - 07] Shunsuke Nakamura åkte i går till sjukhuset för att undersöka sitt vänsterknä. Anledningen är att han har fått känningar av skadan som förra månaden stoppade honom från att spela i tre veckor. Det var under lördagens vinstmatch mot Motherwell som han klagade över smärta, och man oroar sig nu för att det är den gamla ligamentskadan som inte läkt ordentligt; den han drog på sig mot Spartak Moskva i augusti och som sedan gick upp mot Shaktar Donetsk i mitten av september. Ett par veckors vila är vad som verkar vara ordinationen; efter det ska han enligt vad som sägs vara fullt återställd. Formen har dock inte varit på topp på sistone. Mot Rangers spelade han inte alls bra, och vi vet alla att Strachan lämnade honom utanför startelvan mot Benfica, vilket var ganska förvånande för många av oss. Han var tillbaka mot Motherwell, men avbröt matchen, och sjukhuset var nästa station. Med CIS-cupmatch mot Hearts i morgon kväll, Kilmarnock borta i helgen, och en kommande returmatch mot Benfica, kunde inte läget varit mycket sämre för Nakamura. Planen var att fortsätta till efter Benficamatchen för att sen få ledigt ända fram till hemmamatchen mot Aberdeen den 24 november, men rädslan för att skadan skulle rivas upp ordentligt, för att sen inte gå att fixa ordentligt, gjorde att man ändrade på dem. Något helt annat: Donatis gamla klubb Milan verkar vilja ha tillbaka honom. Det har enligt rykten, eller rättare sagt i italiensk press, sagts att man planerar att ta tillbaka mittfältaren när den här säsongen är slut. Källa: http://www.newsnow.co.uk/cgi/NGoto/237975024?-10583 |
| Kontakta [email protected] |