Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat


Upp till bevis för Walter Smith


Inlagt [17/10 - 07]



Det var förnyade disskusoner förra säsongen när Walter Smith tog över Rangers. När han kom tillbaka till Rangers efter framgångar där tidigare, så vann de två gånger över sina rivaler. Men dock båda kom när Gordon Strachans sida så gått som möjligt hade tagit hem serien.

Lördagens första Old Firm-möte för säsongen kommer senare än vanligt, Det var tio år senast det spelades så många som tio matcher in i säsongen. Men det är även det första viktiga mötet mellan lagen sedan Smith kom tillbaka.

Och Brian Laudrup kallar Smith för " ett stort inflytande och en av de viktigaste tränarna jag har haft i min kariär".

Han säger även följande: "Han är bra på att få folk fokuserade inna mathcen" "Han säger till folk exact vad han förväntar sig av dem. Han är vädigt lugn; han försöker inte göra saker mer komplicerade än vad de är".

Men pressen är på Walter Smith att bevisa vad han kan göra då det är Rangers som måste jaga Celtic i ligan.

Det kan var upp till så många som 11 debutanter inför derbyt på lördag. Och av de 11 möjliga debutanterna så kan de tre hibs spelarna troligen att börja med Steven Whittaker för Rangers och Chris Killen för Celtic. Men en stor del av uppmärksammheten kommer troligtsvis att komma på Scott Brown.

Källa: http://sport.scotsman.com/football.cfm?id=1641862007


 
Kontakta [email protected]
Hosted by www.Geocities.ws

1