| Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat |
Celtic fick hjälp från Irland angående Uefa-straffetInlagt [17/10 - 07] Celtic klarade sig utan att få spela inför tomma läktare under två Champions League matcher. Rapporter ifrån Dublin gör gällande att chefen för FAI (irändska fotbollsförbundet) John Delaney argumenterade mot tomma läktare. Det har påstråtts att minst två personer ur UEFAs dicisiplin kommite ville att Celtic skulle spela sina matcher mot Benfica och Shakhtar Donetsk inför tomma läktare. De ville ha ett hårt straff efter det att en supporter sprungit in på planern och lagt handen på Milans målvakt Dida. Men det påståd även att Delaney fick dem att koncentrera sig mer på Didas filmning än säkerhetsmissen. Celtic skulle ha förlorat omkring 3,5 miljoner pund i biljetintäkter och förlorat rykte om deras arena skulle bli stängd. Istället kom de undan med 25,000 pund i böter, vartav hälftens ka betalas efter två år. Didda fick en två matchers avstägning. En talesman för FAI sade” Han kommenter inte sitt arbete med UEFAs kontroll och dicisplin kommite” Men en Irändsk insider sade ”Celtic kunnde inte ha en bättre man som kämpade för dem. Delaney är en skiklig debatör och en första klassens talare, Han viste vart de största problemen låg i att få resten av kommite medlemarna att de det hela ur hans synvinkel” Milan tror att det finns en chans att UEFA kommer att korta ned Didas avstägning och de väntar på en fullständig förklaring av straffet. Och Milans vice president Adriano Galliani menar att Celtics böter är ett aldelles för lätt straff. Källa: http://www.dailyrecord.co.uk |
| Kontakta [email protected] |