Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat


Varför hatar Rangers fans allt Irländskt?


Inlagt [15/10 - 07]



Varför hatar Rangers fans allt Irländskt? De borde ju istället vara tacksamma.

Bevis (a) Irländarna gav ett namn till landet- Alba. De kallar det Skottland efter engländarnas Sassenach.

Bevis (b) benämningen ”skottar” anspelar igentligen på irländare- romarna gav dem namnet scotus, varför kallar dom sig då för Skottar?

Bevis (c) Irländarna gav dem språket- Gaelic.

Bevis (d) Irändaran gav skottarna den äldsta lagsporten ”Shinty”.

Bevis (e) Irland gav dom den äldsta folkloren och legenderna-som Cu Chullainn och the Red Branch Knigts.

Bevis (f) Irland gav Skottland den keltiska identiten (Willian Wallace)

Bevis g) Kristna missionärer så som Ninian och Columbia förde kristendomen till det hedniska skottland.

Bevis h) Kilten kom från Irland till Skottland.

Bevis i) Whiskey kom först ifrån Irland innan skottarna började.

Källa: http://www.topix.com/forum/world-soccer/celtic/T9H9VK7RQF7FL4J0S


 
Kontakta [email protected]
Hosted by www.Geocities.ws

1