| Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat |
Inför: Celtic - Stirling AlbionInlagt [11/1 - 08] ![]() Så är det då äntligen dags för Celtic-match igen. Första för i år. Det har varit ett par drastiska veckor sen man slog Gretna hemma på Parkhead. Allt började med det tragiska som hände Phil O´Donnell, som föll ihop på plan när han skulle bytas av. Efter det ville flera klubbar skjuta upp sina matcher i respekt åt Phil. B.la fick Old-Firm skjutas upp och spelas nu istället den 23:e januari. Händelsen har satt sig i huvudet på många och vi kan bara konstatera att det är riktigt tråkigt och att vi känner sympati och sorg till hans nära och kära. Han var en lojal och en bra lagspelare. Det har nu gått två veckor sen Celtic var i rampljuset och man inleder året med 4:e rundan av Skotska FA-cupen, eller Tennants Scottish-cup som man säger i Skottland. Man möter alltså Stirling Albion. Ett lag som spelar i divisionen under SPL. Närmare bestämt division I. Laget grundades 1945 och spelar i röda tröjor, röda byxor samt strumpor och har sina bortatröjor i blått. Smeknamnet på klubben är "The Binos, The Beanos, The Yo-Yos". Att Celtic skulle åka ur direkt och mot Stirling Albion som ligger sist i skotska division I är knappast troligt. Det finns bara inte. Det spelar inte någon roll vilken startelva Strachan väljer, Celtic är tusen gånger mycket bättre och kommer gå vidare. Stirling Albion gick vidare från omgång 3 i cupen då man slog ut Stranraer. Det är förövrigt laget senaste seger. Det var i november månad. Så det borde bli en säker Celtic-seger vill jag utlova och hoppas få se många mål och ett bra spel. Om vi går till laget då. Artur Boruc är given mellan stolparna. Andreas Hinkel är första nyförvärvet för året då transferfönstret nyligen öppnat. Han kommer garanterat göra debut för sin nya klubb och ta rollen som högerback. Det ska bli väldigt spännande och intressant och se hur han kommer vara. Det gör att Gary Caldwell går in som mittback jämte Stephen McManus. Lee Naylor ser vi som ett säkert kort på vänsterbacksplatsen. På mittfältet gör troligen Shunsuke Nakamura en efterlängtad comeback. Han har varit knäskadad sen oktober månad och om han spelar från start eller överhuvudtaget är i nuläget osäkert, men han är med i truppen i alla fall. Sen är frågan om Strachan väljer att spela sin "bästa elva" eller chansar på att ge de som fått mindre speltid en chans att visa upp sig. Jag skulle vilja se mer av Chris Killen. Han har fått alldelse för lite speltid att visa upp sig. Jag tror ändå Strachan väljer ett starkt lag från början eftersom spelarna inte har spelat på länge nu och ge de chansen åt reserver och spelare som fått mindre speltid när vi säkrat matchen och leder med sisådär 4-0. Celtic är fjolårets vinnare av Tennants Scottish-cup. I finalen vann man med uddamålet 1-0 genom mål av Jean-Joel Perrier Doumbe. I omgång 4 mötte Celtic amatörlaget Dumbarton och slog enkelt ut dom med 4-0. Man hade en publiksiffra på 18.685. Räkna inte med att det kommer vara fullpackat med folk denna match. Tidigare under säsongen åkte Celtic ut den andra cupen (CIS-cupen) mot Hearts med 3-1 hemma på Celtic Park även då. Då var publiksiffran 21.492. Jag tror på kraftigt övertag av Celtic och att vi vinner med 5-0. Hoppas få se bra spel och att "Naka" får göra comeback. C´Mon the Hoops! De andra matcherna som spelas är: Hearts v Motherwell Hibernian v Inverness Falkirk v Aberdeen Airdrie Utd v Kilmarnock Clyde v Dundee United Morton v Gretna St Mirren v Dumbarton På söndag spelar: Rangers v East Stirling
We Shall not Be Moved. We gonna win the League and the Cup again! R.I.P Phil O´Donnell Celtics trupp: Boruc, Caldwell, Hinkel, McManus, Naylor, McGeady, Donati, Sno, Nakamura, S Brown, Riordan, Hartley, McDonald, Vennegoor of Hesselink, M Brown, Killen, Caddis, O'Brien, O'Dea. Troligt lag Laguppställning Celtic: A Boruc A Hinkel, G Caldwell, S McManus, L Naylor S Brown, P Hartley, M Donati, A McGeady S McDonald, J Vennegoor of H
|
| Kontakta [email protected] |