| Foto verslag Florida 2001 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Op zondag 8 juli vloog ik met northwest airlines naar Amerika, Florida, Miami. Ik kwam daar aan om ongeveer half 7, in Nederland was het toen half drie ' s nachts en ja dat is heel belangrijk want de hele vakantie was ik aan het uitrekenen hoe laat het in Nederland was. Het was heel warm en vochtig. Net de burgersbush en overal stonden palmbomen. 2 uur later kwamen we bij ons hotel, the governor in miami beach aan. Ik viel meteen in slaap. Deze foto's zijn gemaakt in ons eerste hotel. De volgende ochtend. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| De volgende dag gingen we eerst naar het strand van Miami beach. We liepen een paar straten door en er stonden allemaal tropische planten en bomen. Zelfs parkieten in de bomen en allemaal voor mij onbekende vogels. Deze 2 foto' zijn in de straten bij ons hotel gemaakt. (Collins avenue en 21 street) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Het was best wel vreemd, direct achter de gewone straten lag meteen het strand. Op de achtergrond hoge flats enzo... De zon scheen niet, het was bewolkt en toch bloedheet. Het water van de oceaan was ook erg warm, 28graden celcius, ik vond het heel vreemd aanvoelen. Er waren ook nauwelijks golven, en de bodem lag bezaaid met koraal. Ik heb heel wat opgedoken, maar mocht het niet meenemen naar Nederland, dus heb ik het maar op een grote berg op het strand laten liggen (het was al dood hoor) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Op een gegeven moment werd de lucht heel dreigend en donker. Toen ging het onweren, je zag echt van die weerlichten boven de zee, heel jammer dat ik daar geen foto van heb. Kort daarna begon het te plensen. Hele dikke regendruppels kwamen naar beneden en de palmbomen begonnen te wapperen. Nou mijn eerste dag en ik had meteen een tropische bui meegemaakt. In het hotel droge kleren aangetrokken en toen heb ik nog in een internet cafe wat beloofde mailtjes verstuurd (het regende toch) Toen de regen was opgehouden hebben we op de boulevard van miami beach gewandeld. Hieronder zie je wel iets van de aankomende dreigende lucht van de tropische bui. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Langs het strand zagen we ook nog een zandkasteel. Echt een hele mooie die langs de boulevard was gemaakt. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Toen gingen we een stukje door Miami Beach tegen. We reden langs een holocaust memoriam en die herkende ik alleen maar omdat ik hem in het boekje had gezien. Verder was het een afzichtelijk ding. Maar Eunice wou er perse een foto van en we konden niet parkeren. Toen hebben we 93 rondjes omgereden zodat Eunice vanuit de auto een foto van dat ding kon maken. Dit is het reslutaat. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 's Avonds zijn we naar een Amerikaanse mall, (winkelcentrum) geweest. Het is niet te vergelijken met onze winkelcentra het is heel groot en er zijn echt heel speciale winkels. Er was een berenwinkel, met allerlei beren en spullen voor de beer en je kon er zelf een vullen. Eerst vond ik het maar achterlijk maar achteraf baal ik een beetje dat ik die mooie grizzlybear niet mee heb genomen. Ook waren er kledingzaken met enorme jurken. Het leken wel echte sissi jurken... helaas waren ze ook niet te betalen. Nou ja, als ik moet doorgaan met het opsommen van de aparte winkels die ik daar heb gezien ben ik morgen nog bezig. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||