| Discovery land |
| Discoveryland is het land van de toekomst en de uitvindingen. Je vindt discoveryland als je na mainstreet direct naar links gaat. Op zich ziet discoveryland er niet zo sprookjesachtig uit als de rest van het park, toch is het zeker de moeite waard vanwege de spetterende attracties. Daarnaast vind ik dat bijvoorbeeld de "space mountain" naar ontwerpen van Jules Vernes, ook absoluut zijn charmes hebben. |
| In Discoveryland zijn heel veel attracties. Mijn favoriete zijn hier: * Space mountain, waarin je wordt gelanceerd en door de ruimte vliegt. Ik blijf het een van de spectaculairste achtbanen vinden. Vermijd lang in de rij staan door het halen van een fastpass. Op het pass staat een tijdstip, kom op dit tijdstip terug en je kunt vrijwel direct instappen. *Honey I shrunk the audience, een 3D film over uitvinder Wayne Szalinsky die het hele publiek verkleint. En niet zomaar een 3D film om te kijken er is vanalles te voelen. Er zitten ook best een aantal schrikeffecten in. * Star Tours: Een flight simulator die bestuurd wordt door een robot. Het best bezoek je deze attractie 's avonds dan is er vaak bijna geen rij. |
| In Discoveryland zijn eigenlijk vooral de snellere en spannende attracties te vinden. Toch zijn er hier ook attracties die geschikt voor wat jongere kinderen zijn: * Orbitron: In een miniraketje rondjes vliegen. Je bepaalt zelf hoe hoog of hoe laag. * Autopia: In een echte barbie auto rijden. Je zit op een kabel maar moet wel sturen en ook zelf gas geven. (deze laatste attractie mag dan meer bedoeld voor de jongere kinderen zijn, volwassen zie ik hier vaak nog meer genieten. (inclusief ik zelf) |
| Overige attracties zijn: * De mysteries van kapitein Nemo, ga hier echt alleen in als je tijd over hebt. Ik vind het er van buiten wel mooi uit zien, maar er valt binnen niet veel te beleven. * Visionarium: Een film overal om je heen over een tijdmachine. Zeker de moeite waard een keer te bezoeken. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |