De laatste kans
Esterhazy: Help een dokter snel! De Keizerin ze is gevallen! Haal de dokter! Hij is bij de Aartshertogin.
Oooh Majesteit! Majesteit. God zij dank ze komt weer bij. Majesteit hebt u pijn?
Elisabeth: Nee het gaat wel
Esterhazy: Daar komt de dokter
Dokter/ De Dood: Wat is er gebeurt?
Esterhazy: Ze lag bewusteloos onder de ringen. Ze moet duizelig geworden zijn.
De Dood: Laat ons alleen
De pols..
Elisabeth: Het gaat veel beter
De Dood: Het hoofd verhit
Elisabeth: Ik heb echt niets
De Dood: De oogrand, bijna wit. Ik denk als ik dit zie en mij niet vergis. Dat het de Franze ziekte is. Een infectie majesteit, niet levensbedreigend, maar onaangenaam. Met noemt het ook wel....
geslachtsziekte!
Elisabeth: Dat is niet waar, hoe komt u erbij? Wat u wilt zeggen mijn god dat kan niet!
De Dood: Dat kan niet? Waarom? Ook Keizers zijn zwak
Elisabeth: Mijn man is mij trouw
De Dood: Dat is een leugen
Elisabeth: Maar als het klopt dan heeft de schoft, mijn puurheid als vrouw bezoedeld.
De Dood: Zo is het gegaan
Elisabeth: Ik zal hem verlaten en tot in eeuwigheid haten! Nog beter, ik maak me van kant!
De Dood: Doe het Elisabeth! Ik verheug me op jou!
Elisabeth: Jij!
De Dood: Dit is misschien, de laatste kans. Kom mee en vlucht met mij en dans met mij, de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij
Elisabeth: Nee ik blijf hier! Mijn man heeft mij in wezen, een groot genoegen gedaan. Waar hij zijn trouw beeindigd heeft, slaat nu in mijn vrijheid om. Wat mij niet ombrengt maakt mij sterk! Ze zullen nog over me spreken. Zijn vergrijp geeft mij het recht! Die keten te verbreken.
De Dood: hahahaha
Hosted by www.Geocities.ws

1