| Mijn bezoeken |
| Ik heb Miss Saigon twee keer gezien. De eerste keer was ik zo onder de indruk dat ik nog een keer wilde. Helaas een derde keer zat er niet meer in. Ik "ontdekte" het te laat en toen was het alweer afgelopen. De eerste keer dat ik ging was op 30 mei 1998. Ik weet niet meer precies welke cast ik had. Het is al erg lang geleden en ik hield me toen nog niet erg met musicals bezig dus vandaar. Chris was Tony Neef Kim: ? Geen Linda Wagenmakers John: Stanley Burleson Regelaar: Willem Nijholt Ellen: Lottie Hellingman Ik was in het begin wel teleurgesteld dat Linda Wagenmakers die avond niet speelde, maar haar understudy of alternate was ook wel erg goed. Ik zat helemaal in het verhaal, ik vond het zooooo zielig! Ik leefde zo mee. Op het eind heb ik net niet gehuild maar het scheelde niet veel. De tweede keer was ergens in November 1998, op een zondagavond. Ik hoopte dit keer toch wel op Linda Wagenmakers, maar ik had haar weer niet als Kim. Ik weet eigenlijk van deze cast nog minder... Chris: Tony Neef John: Stanley Burleson De rest weet ik dus niet. Ik kende deze keer alle liedjes van de cd vanbuiten en het viel me toen pas op dat er veel meer liedjes waren die niet op de cd stonden. Het mooiste vond ik iets dat Chris en Ellen het helemaal met elkaar goedmaken en dat Kim in de tussentijd met haar zoontje aan de hand rond loopt en zingt van: Tam moet met je mee gaan... Tam zal met je meegaan... Ook de schreeuw van Chris op het einde vlak voor het doek viel... was zo hartverscheurend... nog mooier dan de vorige keer. Erg jammer dat ik deze prachtige musical maar twee keer heb kunnen zien! |