| 5 Januari 2001 |
| Inmiddels weer een maandje verder had ik iemand gevonden om weer mee te gaan... Maar een dag hadden we nog niet afgesproken. Op een avond was ik een beetje depri (niet zo' n leuke dag gehad) en ik zat ze te kijken op de site van de reserveerlijn. En op 5 januari waren er nog plaatsen op rij 1. Dat was wat ik wilde!! Er helemaal met mijn neus bovenop zitten. Ik moest en zou op 5 januari op de eerste rij bij Elisabeth zijn. En natuurlijk gebeurde er wat ik wilde en nog met CJP korting ook. (2 kaartjes voor de prijs van 1) Op 5 januari was ik super de super gestressed. Ik ging voor de eerste keer met de trein en ik had nog al wat negatieve dingen met de trein meegemaakt... Ik zag allemaal dramatische beelden van te laat komen en dat dan mijn rij 1 ingepikt was, of erger dat we er helemaal niet zouden komen. Maar al die rampscenario's bleven gelukkig uit. Om half zeven was ik in Scheveningen en gingen we wat eten. Om half 8 was ik in het circustheater. Ik duwde me echt tussen de mensen door om maar meteen op het scherm te kunnen kijken wie er speelden. Aan Stanley als de Dood was ik inmiddels verslaafd geraakt dus ik was heeeeeeel erg opgelucht dat hij speelde. Pia was inmiddels al vertrokken en ik was benieuwd naar Maaike of Marleen. Maar ik had weer Ryan. Als Lucheni wilde ik eigenlijk wel weer Wim zien maar ik kreeg weer Antonie Kamerling. Sophie werd dit keer wel weer door Doris gespeeld. Ook had ik weer Jeroen en Addo. Ik had eigenlijk ook wel eens een andere Rudolf willen zien, maar was toch wel weer blij met Addo. Eindelijk zat ik dan op rij 1. Ik was meteen al verliefd op mijn plek. Voor de voorstelling begon hing ik de hele tijd over de rand de orkestbak in te kijken. Toen begon eindelijk de voorstelling. Nou alles maakt op rij 1 nog 20 keer meer indruk. Je ziet zo goed de gezichtsuitdrukkingen. Je hoort echt de echte stemmen en niet versterkt door microfoons. Je zit er echt helemaal in. Je zit zo dichtbij dat je veel meer dan anders. Allerlei details vielen ineens veel meer op. Ik ontdekte zelfs Addo in het ensemble (de eerste helft) Je werd ook heel vaak door spelers aangekeken enzo. Ik wil nooit meer wat anders dan rij 1. De cast speelde super. Ik vond Ryan al heel veel verbeterd met de vorige keer. De volgende keer wil ik toch wel iemand anders zien, gewoon om te weten hoe die dan is. Addo was weer fantastisch als Rudolf en hij pleegde echt vlak voor me zelfmoord!! Toch ben ik nog steeds benieuwd hoe iemand anders het zou doen. Jeroen viel me dit keer meer op dan de andere keren. Het drong eigenlijk pas nu tot me door dat ik zijn stem ook heel erg mooi vind. Doris was ook weer lekker sterk en gemeen. Antonie was ook wel weer goed, maar toch minder dan de vorige keer. Ik kreeg bijna een klap van zijn koffer. 2 hele leuke Rudolfjes!! De oudere vergat alleen zijn tekst. Nou en dan natuurlijk Stanley, hoe vaker ik hem zie, hoe leuker ik hem vind. Hij was zo ontzettend goed. Kortom het was weer fantastisch en ik zit al weer te rekenen met mijn geld over wanneer ik weer kan... |