25 oktober 2000
In de zomervakantie toen ik helemaal in mijn uppie thuis zat en de Elisabeth cd grijs draaide besloot ik dat ik toch eigenlijk wel weer tijd was om weer te gaan. Ik wilde toch nog een keer Stanley als de Dood zien en het liefst nog Pia als Elisabeth. Wat een toeval een paar dagen later kregen we een kampioen met korting voor Elisabeth, het was niet veel 50 gulden korting op 2 kaartjes, maar het was iets. De CJP korting kende ik toen nog niet..
Ik reserveerde kaartjes voor 25 oktober en moest dus nog heeeeeeeeeeel lang wachten.
Twee weken voor ik eindelijk ging zei ik echt elke dag... nog zoveel nachtjes slapen.
Eindelijk was het 25 Oktober. We zetten eerst 2 mensen met wie we waren af en parkeerden de auto, toen mocht ik eindelijk naar binnen. Ik ging meteen naar het scherm en zag: Elisabeth, Pia Douwes. Ik dacht mooi dat is er al 1. Toen de Dood: Stanley Burleson, tegelijk kwam ook Esther het meisje dat we hadden afgezet, vertellen dat Stanley speelde. Oh wat was ik blij. Ik vergat bijna naar de rest te kijken.
Addo was Rudolf en Jeroen Franz-Joseph. Daar was ik heel blij mee. Die hadden zich voor mij al bewezen.
Eihleen ten Hoopen was Sophie. Ik dacht niet dat er iemand aan Doris kon tippen maar ze kwam wel degelijk in de buurt.
Van Antonie Kamerling als Lucheni schrok ik een beetje. Ik zag het al voor me: Maar waarom Peter Kelder, waarom heb je keizerin Elisabeth vermoord??
De voorstelling begon. Dit keer eerste rang rij 17. De hele voorstelling zat ik op het puntje van mijn stoel. En Antonie Kamerling viel me 100% mee. Ok ik vond Wim beter maar hij viel me echt mee.
Deze keer was nog beter dan de vorige keren. Een geweldige cast, een goede plek, ik zat helemaal in het verhaal en kon dit keer echt alles verstaan wat er gezongen werd.
Wat jammer was (dat lag natuurlijk helemaal aan mezelf) toen de 2e acte bezig was dacht ik de hele tijd, nu is het bijna afgelopen... (stom he?) Toen het echt eenmaal afgelopen was bedacht ik me ook meteen weer, ik ga nog een keer. Ik weet nog niet wie ik strik, maar ik ga nog een keer.
Hosted by www.Geocities.ws

1