11 mei 2000
Dit was de 2e keer dat ik naar Elisabeth ging. Ik had inmiddels de cd gekocht en al miljoenen keren gedraaid. Dit keer hadden we een plaats 2e rang. Ik zat nu wat verder weg maar had wel een heel overzicht over het hele podium. Ik kon alles zien. Vooraf had ik niet op de schermen gekeken wie er speelden (ze deden het die avond niet goed ofzo) Tijdens de voorstelling bleek wel dat ik een hele andere cast had.
Elisabeth: Ryan van den Akker
De Dood: Addo Kruizinga
Rudolf: Jurgen Stein
Franz-Joseph: Paul Vaes
Sophie: Doris Baaten (hee iemand van de orginele cast)
Lucheni: Wim van den Driesche (zo waar nog iemand)
Hoewel ik weer erg genoten heb vond ik het toch erg jammer dat ik zo weinig mensen van de orginele cast had. Ryan vond ik niet zo'n ijzersterke Elisabeth als Pia. Ik vond haar wel goed hoor maar toch vond ik Pia een betere Elisabeth. Wat ik helemaal jammer vond was dat Addo de Dood was, ik verheugde me net zo op Stanley. Addo zette de Dood heel strak en fel neer naar mijn idee terwijl Stanley meer de zoete verleider is... En dan die pruik ja dat moet ik effies kwijt. Ik vind die pruik die Addo op heeft net een Meta pruik.
Voor de rest vond ik alles erg mooi en heb ik weer erg genoten.
Hosted by www.Geocities.ws

1