| 11 januari 2000 |
| Dit was mijn eerste voorstelling Elisabeth. Ik was hiervoor al naar Miss Saigon geweest en was daar erg van onder de indruk. Ik dacht in de eerste instantie dat dit verhaal me niet zo zou te trekken, over zo' n keizerin. Dat het een heel ander verhaal dan het bekende verhaal was wist ik niet. Ik zat deze eerste keer 4e rang en dat was het enige van de hele avond waar ik niet blij mee was. Het balkon hing ervoor waardoor er bepaalde hoeken totaal niet te zien waren. Maar de musical zelf... Ik vond het super!!! Alles vond ik zo mooi. Het verhaal was tenminste niet zo zoet als ik vooraf dacht, prachtige decors en kostuums enz. De liedjes en de muziek vond ik prachtig, vooral: "Zwarte schaduw" vond ik meteen al zo mooi. (duet tussen de Dood en Rudolf) Nou en dan heb ik nog niet eens gesproken over de spelers. De cast van die avond was helemaal de orginele cast. Elisabeth: Pia Douwes De Dood: Stanley Burleson Rudolf: Addo Kruizinga Lucheni: Wim van den Drieshe Sophie: Doris Baaten Franz-Joseph: Jeroen Phaff Vooral Stanley vond ik echt super (de rest ook hoor, maar hij sprong er voor mij helemaal uit) Echt ik snap niet dat Elisabeth niet meteen voor hem koos, had ik wel gedaan!!! Na deze fantastische avond was ik vast besloten nog een keer te gaan. (dan op een betere plek zodat ik er nog beter van kon genieten) Ik wil ook iedereen die dit leest en vanplan is te gaan adviseren neem een goede plek (eerste of anders 2e rang) het zijn dan wel de duurdere kaartjes maar je ziet het veel beter!! |