| Una
sola vegada en què es realitzi l'acte sexual sense
preservatiu és suficient per a produir-se un embaràs. No val fer el que alguns diuen "la marxa enrera"; és a dir abans que es produeixi l'ejaculació extraure el penis del cos de la dona, perquè a cops no s'hi és a temps, i perquè abans de l'ejaculació, en els fluïds que surten del penis ja hi han espermatozous i per tant ja es pot produir l'embaràs. |
| Sí que és possible realitzar un acte sexual només amb carícies, sense contacte entre els organs genitals, però s'ha de vigilar que el semen i els líquids no embrutin la mà, i que la mà en acariciar la vagina de la dona no la mulli amb semen. Si fos així també es podria produir l'embaràs, o el contagi de la SIDA, sense penetració. |
| De fet, la penetració és tan sols el final de l'acte sexual... La riquesa de la relació sexual es troba sobretot a les carícies previes, als massatges, a la tendresa, a les sensacions de la pell... La penetració està mitificada per les prohibicions, pel cinema i pel desig frustrat. Una relació sexual humana és molt més rica que una simple penetració mecànica. La imaginació, la fantasia, el joc, la tendresa són elements essencials molt més importants que la penetració. |