Hundens Språk (Siddis Hundeskole):
5.-6. april'03 var helgen for "Hundens Språk"-kurs hos Siddis Hundeskole. Instruktør der er Arne Aarrestad. Også dette treningsseenteret ligger i gåavstand fra oss, og vi møtte opp kl. 10.00. Var vel ca. 14 kursdeltakere hvor halvparten hadde med seg hundene sine på lørdagen og resten hadde med seg hundene på søndagen. Anna fikk være med på søndagen. Som navnet sier, handlet kurset om hundens språk, og det var veldig interessant å gå inn i de små detaljene man aldri egentlig har tenkt på før. Vi vekslet mellom teori og praksis, og var ute og filmet møte mellom hund-hund og hund-menneske. De som ikke hadde med seg hunder, noterte alt de observerte. Så gikk vi sammen gjennom hver eneste hund og reaksjon. Fikk også se andre eksempler på video. Kl. 15.00 var kurset ferdig for dagen.
Må nevne at det er utrolig spennende og litt merkelig på turene nå etter kurset. Jeg legge merke til mange små detaljer som jeg ikke har sett før, og forstår endel mer om møtene mellom hundene som treffer hverandre. Anbefaler alle andre som får sjans til å gå på et slikt eller lignende kurs!