Agilitykurs for nybegynnere (SBK):

Så var det endelig tid for nybegynnerkurset i Agility! Dette hadde vi gledet oss lenge til, og vi var så heldige at vi kom med på årets første kurs (22.-23. mars'03). Instruktører var Else og Mike Theiss (som har hatt svært mange kurs opp gjennom årene, både i Norge og Tyskland) med god hjelp fra Siri Linnerud. Vi var tilsammen 9 stk ekvipasjer; to Boxere (kullsøskenene "Cleo" og "Othello"), en Groenendael ("Cheriè"), en Cocker Spaniel ("Tassen"), to Border Collier ("Tara" og "Mira"), en Tibetansk Terrier-blanding ("Helle"), en blanding ("Tassen") og selvfølgelig meg og "Anna" (som jo er en Dvergpuddel). De som ville kunne ha med seg en ekstra person, og mange benyttet seg av dette. Camilla var med oss :)

1. dag:

Vi kom opp på banen kl.09.00 lørdags morgen og luftet hundene rundt i nærområdet. Et kvarter senere samlet alle seg i klubbhuset for å gå gjennom teori. Endel av dette kunne jeg jo fra før, men man lærer alltid noe nytt!

Etter en liten luftepause var det tid for å dele seg inn i grupper. Det var tre andre på vår gruppe, og idag var det Else som skulle forklare hvordan enkelte hindere skulle utføres/trenes, og alle fikk sjans til å forsøke med sine hunder. Det var veldig mange flinke hunder på kurset, synes jeg, og selv om noen kanskje var litt skeptiske på noen av hinderne i begynnelsen, fant de fort utav det og utførte hinderet kjempefint ikke lenge etter. Ca. kl. 13.00 var vi ferdige, og vi gikk hjem og så fram til neste dag. De fleste hundene lå nok og sov resten av denne lørdagen, kan jeg tenke meg, og fordøyet alle de nye synsinntrykket de hadde fått iløpet av dagen ;)

2. dag:

Til samme tid og sted møtte vi opp på søndagen også. Som igår hadde vi først litt teori før vi fortsatte med hinderne ute. Allerede nå så man store framganger på hver enkelt hund. Vi prøvde også på noen enkle hinderkombinasjoner (som "hopp"-"hopp"-"bord" og "hopp"-"tunell"-"hopp"). Så gikk vi inn i klubbhuset for å motta kursbeviset og få mer informasjon. Utenfor ventet Siri med "Kim" og "Niko" for å vise alle kursdeltagerne hvordan det så ut når de gikk en hel bane.

Lørdag 5. april skal brukes som oppfølgelse-dag for kurset, men der tror jeg dessverre ikke at vi kan være med (er da på "Hundens Språk"-kurs).

Bilder fra kurset

Hosted by www.Geocities.ws

1