3 dl vetemjöl
125 gr margarin
2 msk vatten
Fyllning:
150 gr smör
2 dl socker
2 tsk vaniljsocker
3 ägg
4 syrliga äpplen
Mixa ihop mjöl, margarin och vatten till en deg. Tryck ut i en pajform.
Vispa ihop smör, socker, vaniljsocker och ägg. Riv ner äpplena i smeten. Häll blandningen
i pajformen. Grädda i 200 grader i 20-25 minuter.
Servera med lättvispad grädde med citronrasp i.