שלום,
לקט מס' 17,
לעיונכם:
1. [יובל הלר] מחקר כתוב היטב,
רווי בדוגמאות היסטוריות, על מוסר בלחימה אווירית. אהבתי מאוד את הלינק
הזה, במיוחד על רקע הסרט המזעזע מלפני מספר לקטים שהציג תקיפה אמריקאית בלתי
מוסרית בעליל של קבוצת אנשים לא מזוהים (אני עדיין מקווה שהסרט מפוברק), ועל רקע
כתבה בענייני מוסר בלחימה, שהתפרסמה בביטאון מערכות, ובין השאר הלינה כנגד רמת
המוסר הקיימת היום בחיל האוויר (רק חבל שהכתבה התבססה על נתונים לא נכונים ופיזרה
האשמות שווא). לא ניתן להקל ראש בחשיבות המוסר בלחימה, והמחקר ממחיש היטב את חלקו
של המתכנן בעניין. חלקו של המתכנן עלה גם במאמר במערכות ובצדק, רק שהתלונות שם על
חוסר במערכת כללים ברורה, על איכות התכנון ועל עצמאות המתכנן הזוטר לפסול מטרות,
אינן תואמות את המציאות.
2.
עד שתגיע לרשת הכתבה החדשה בביטאון חי
האוויר על ענף חק"ב שלנו - הנה לינק
לכתבה ישנה באותו נושא.
3.
עוד קצת חומר על דמוגרפיה:
-
מחקר של יצחק
רביד המתאר את בעיית הפליטים (נכתב בשנת 2000).
-
[רוני אמיר] כמה פלשתינאים יש באמת בשטחים? ראו גרף וכתבה
עם נתונים מעודדים שאף הגיעו להצגה ולדיון בכנסת.
4.
ועוד קצת חומרים על תכנון מבוסס
יכולות:
-
הכתבה הראשונה בפאלנקס, ביטאון מורס,
מהדורת דצמבר
(וללא קשר שווה לדפדף גם במהדורת ספטמבר). (אגב,
חבל שהם שמים ברשת רק חלק מהמהדורה הכתובה.)
-
[אלכס גורביץ'] מצגת
מסמינר במונטריי (השקפים הראשונים מומלצים במיוחד), וסקירה
שממחישה כיצד תכנון מבוסס יכולות ממומש בתכנון ההגנה על המולדת.
5. [רוני אמיר] מגזין ואתר מומלץ בנושא
מדיניות חוץ, ובפרט הכתבה על
"עולם בלי ישראל".
1. [אודי לבנטל] המשטר בארה"ב
מתחלף והנה שלל כתבות בעניין הערכת המצב הביטחונית העיתית
שאמורה להיות מושלמת עד סוף השנה לערך. מומלצת במיוחד הכתבה מה- 21/11 (בהקשר
לכתבה, כתזכורת לותיקים וכבונוס למצטרפים חדשים לתפוצה, אני ממליץ על מצגת מעניינת במיוחד,
ובעיקר על שקפים 4-5 בנושא השתנות הדגשים במרחב האיומים).
2.
כיצד המחשב חושב
כשהוא משחק שחמט - המחשה ויזואלית, חבל רק שלא השקיעו קצת בציור כלי הלוח.
ולסיום בדיחה חביבה:
אשה מתקשרת לבי"ח מקומי אומרת "שלום, אני רוצה לדבר
עם האדם שאחראי לתת מידע בנוגע לחולים שלכם. אני רוצה לדעת אם החולה מרגיש יותר
טוב, מחלים כצפוי, או שמצבו הורע.
"הקול בצד השני של הקו אמר, "מה השם ומספר החדר של
החולה?"
היא הגיבה "שרה פינקל, בחדר 302"
"אני
אעביר אותך לעמדת האחיות".
"עמדת האחיות A-3, איך אני יכולה לעזור לך?"
"אני רוצה לדעת את המצב של שרה פינקל בחדר 302".
"רק רגע, תני לי להסתכל על הגיליון שלה. או כן, גברת פינקל בסדר גמור.
היא אכלה שתי ארוחות מלאות, לחץ הדם שלה בסדר, ובדיקת הדם שלה יצאה בסדר. הולכים
להוריד לה את המוניטור של הלב עוד כמה שעות אם היא תמשיך להראות השתפרות,
וד"ר כהן הולך לשלוח אותה הבייתה ביום שלישי ב-12."
האשה אמרה, "תודה לאל! זה נפלא, חדשות נהדרות! כל כך
הוקל לי!".
האחות אמרה, "מההתלהבות שלך אני מבינה שאת משפחה או חברה
קרובה מאוד!".
"לא בדיוק," אמרה האשה, "אני שרה פינקל מחדר 302
ואף אחד פה לא אומר לי כלום!"

להתראות
בידידות, איתן
Homepage:
http://www.geocities.com/israeli_eitan/
Email:
[email protected]