שלום,

לקט מס' 15, ראשון ב- 2005, לעיונכם:

1.    לא להחמיץ - סרטון תקיפה מזעזע (הסרט הועבר באי-מייל עקב בעייה בהעברתו לאתר) שאני מקווה מאוד שהוא מפוברק [עומר דנק].

2.    מהאתר של JFCOM:

-         כתבה על ניסוי לבחינת הפעלת מל"טים בסביבה עירונית, כולל חיישן אקוסטי לאיתור מקורות ירי. אגב, המל"ט המוזכר שם, Scan Eagle UAV, כבר הוצב במפרץ וצבר 1000 ויותר שעות טיסה.

-         כתבה על השתלבות הפיקוד בתהליך בחינת היכולות (תהליך ה- JCIDS).

-         לשם הפרופורציה, ל- JFCOM  יש תקציב של 780 מיליון $ לשנה ...

3.    מצגות מכנסים:

-         AORS: חבל שלא כל הלינקים עובדים https://aorsxliii.com/presentations/index.asp [אוהד ברמן].

-         MORS: סדנה בנושא טרור עולמי http://www.mors.org/meetings/gwot/gwot_pres.htm ובמיוחד המצגת הבריטית מהמליאה.

1.    התפרסם לקט מו"פ אחרון ל- 2004, מעניין כרגיל ומומלצת במיוחד הכתבה הראשונה.

2.    המלצה על ספר – אל הכוכבים, מאטומים עד חורים שחורים, מאת פרופ' פליקס דותן, מהוגי ומקימי תכנית תלפיות, ספר שהוקדש לבוגרים ולחניכים ולכל הצעירים הצמאים לדעת, הוצאת הספרים של האוניברסיטה העברית. ספר מקיף, חלקו ברמה של מדע פופולארי, חלקו למתקדמים. מעניין ומטריד הניתוח שלו את בעיות האנרגיה של האנושות - בשנת 1650 האנושות מנתה כ- 500 מיליון איש, אבל עם תחילתה של המהפכה התעשייתית החלה האוכלוסייה לגדול בקצב מסחרר, כמיליארד ב- 1900, 2 מיליארד ב- 1945 ו- 6 מיליארד ב- 2000. צריכת האנרגיה גדלה בהתאם וכמובן אף יותר, פי 35 מאז 1850 ועד סוף המאה ה- 20. לטענתו, לפי הערכות מקובלות, בהנחה אופטימית שצריכת האנרגיה תישאר קבועה, עתודות הנפט והגז של העולם יספיקו לכמה עשרות שנים בלבד (פחם יישאר למאות שנים). פרופ' דותן מצביע על הכורים הגרעיניים והאפשרות למיזוג גרעיני ("אנרגיה אינסופית לאנושות") כפיתרון, אבל גם על שורה של שיטות ייעול וחיסכון לצמצום הצריכה של דלק וגז, ומעבר למשל לרכבים חשמליים (עדיף מאשר מנוע פחם ...). השאלה הנותרת היא "האם הדברים יסתדרו מעצמם", בחוקי השוק, או שהאנושות חייבת להתלכד יותר ולפעול במשותף.

                                    להתראות בידידות, איתן

Homepage: http://www.geocities.com/israeli_eitan/

Email: [email protected]

Hosted by www.Geocities.ws

1