Kadının Yaratılışı
Tevrat’a göre, Tanrı önce yerin toprağından Adem'i yaratmıştır,
Tekvin Bap 2
7. Ve Rab Allah yerin toprağından adamı yaptı,
ve onun burnuna hayat nefsini üfledi ve adam yaşayan can oldu.
8. Ve Rab Allah şarka doğru Aden’de
bir bahçe dikti ve yaptığı adamı oraya koydu.
Daha sonra, yarattığı adamın yanına bir yardımcı koymayı düşünmüştür.
Tekvin Bap 2
18. Ve Rab Allah dedi, Adamın yalnız olması iyi değildir, kendisine
uygun bir yardımcı yapacağım.
İlk olarak adamın yanına konması düşünülen yardımcı bir kadın
değildir.
19. Ve Rab Allah her kır hayvanını ve göklerin her kuşunu topraktan
yaptı ve onlara ne ad koyacağını görmek için adama getirdi ve adam her
birinin adını ne koydu ise canlı mahlukun adı o oldu.
20. Ve adam bütün sığırlara ve göklerin kuşlarına ve kır
hayvanına ad koydu fakat adam için kendisine uygun yardımcı bulunmadı.
Daha sonra Tanrı anlamıştır ki, adamın bir kadına ihtiyacı vardır..
21. Ve Rab Allah adamın üzerine derin uyku getirdi ve o uyudu ve onun
kaburga kemiklerinden birini aldı ve yerini etle kapladı.
22. Ve Rab Allah adamdan aldığı kaburga kemiğinden bir kadın yaptı
ve onu adama getirdi.
23. Ve adam dedi, şimdi bu benim kemiklerimden kemik, ve etimden
ettir, buna Nisa denilecek, çünkü o insandan alındı.
Aynı şekilde Kuran'da bu hikayeyi aşağıdaki ayetlerle aktarır.
15-Hicr / 26. Andolsun
biz insanı, (pişmiş) kuru bir çamurdan, şekillenmiş kara balçıktan
yarattık.
7Araf / 189. Sizi bir tek candan (Âdem'den) yaratan, ondan da yanında
huzur bulsun diye eşini (Havva'yı) yaratan O'dur....
4 Nisa / 1 Ey insanlar! Sizi bir tek nefisten yaratan ve ondan da
eşini yaratan ve ikisinden birçok erkekler ve kadınlar üretip yayan
Rabbinizden sakının...
Kutsal kitaplara göre herşeye kadir olan Tanrı hernedense kadını Adem'i
yarattığı gibi yaratmamıştır. Adem'i yarattıktan sonra, kadını erkeğin
bir parçası olarak yaratmış ve daha sonra gönderdiği ayetlerle bu yaradılışı
tasdik edercesine kadını devamlı olarak erkeğin bir parçası olarak görmeyi
sürdürmüştür..
Korintoslulara 1. Mektup,
Bap 11/3 de, her erkeğin başının
Mesih olduğu vurgulanırken, her kadının başının erkek olduğu söylenir.
Bap 11/7 de, erkeğin
Allah’ın izzeti ve sureti olduğu vurgulanırken,
fakat kadın erkeğin izzetidir denir.. Devamında gelen 8
ve 9. ayetlerde,
8- Çünkü erkek
kadından değil, kadın erkekten yaratıldı.
9- Erkek kadın için değil,
kadın erkek için yaratıldı. der.
Kuran'da
benzer şekilde erkeklerin, kadınların yöneticisi olduğunu söyler.
Nisa..34.. Allah’ın insanlardan bir kısmını
diğerlerine üstün kılması sebebi ile ve mallarından harcama yaptıkları için
erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudur.. Onun için saliha kadınlar
itaatkârdır..
İslam peygamberinin bazı hadisleri de aynı paraleldedir.
3267 - Hz.
Hüreyre (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam
buyurdular ki: "Şayet ben bir insanın başka bir insana secde etmesini
emredecek olsaydım, kadına, kocasına secde etmesini emrederdim."
Tirmizi, Rada' 10, (1159).
3268
- >Ümmü Seleme (radıyallahu anhâ) anlatıyor:
"Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Hangi kadın,
kocası kendisinden razı olarak vefat ederse, cennete girer.''
Tirmizi, Radâ 10, (1161).