Kadının Yaratılışı


Tevrat’a göre, Tanrı önce yerin toprağından Adem'i yaratmıştır,
Tekvin Bap 2
7.
Ve Rab Allah yerin toprağından adamı yaptı, ve onun burnuna hayat nefsini üfledi ve adam yaşayan can oldu.
8. Ve Rab Allah şarka doğru Aden’de bir bahçe dikti ve yaptığı adamı oraya koydu.
Daha sonra, yarattığı adamın yanına bir yardımcı koymayı düşünmüştür.
Tekvin Bap 2
18. Ve Rab Allah dedi, Adamın yalnız olması iyi değildir, kendisine uygun bir yardımcı yapacağım.
İlk olarak adamın yanına konması düşünülen yardımcı bir kadın değildir.
19. Ve Rab Allah her kır hayvanını ve göklerin her kuşunu topraktan yaptı ve onlara ne ad koyacağını görmek için adama getirdi ve adam her birinin adını ne koydu ise canlı mahlukun adı o oldu.
20. Ve adam bütün sığırlara ve göklerin kuşlarına ve kır hayvanına ad koydu fakat adam için kendisine uygun yardımcı bulunmadı.

Daha sonra Tanrı anlamıştır ki, adamın bir kadına ihtiyacı vardır..
21. Ve Rab Allah adamın üzerine derin uyku getirdi ve o uyudu ve onun kaburga kemiklerinden birini aldı ve yerini etle kapladı.
22. Ve Rab Allah adamdan aldığı kaburga kemiğinden bir kadın yaptı ve onu adama getirdi.
23. Ve adam dedi, şimdi bu benim kemiklerimden kemik, ve etimden ettir, buna Nisa denilecek, çünkü o insandan alındı.

Aynı şekilde Kuran'da bu hikayeyi aşağıdaki ayetlerle aktarır.
15-Hicr / 26. Andolsun biz insanı, (pişmiş) kuru bir çamurdan, şekillenmiş kara balçıktan yarattık.
7Araf / 189. Sizi bir tek candan (Âdem'den) yaratan, ondan da yanında huzur bulsun diye eşini (Havva'yı) yaratan O'dur....
4 Nisa / 1 Ey insanlar! Sizi bir tek nefisten yaratan ve ondan da eşini yaratan ve ikisinden birçok erkekler ve kadınlar üretip yayan Rabbinizden sakının...

Kutsal kitaplara göre herşeye kadir olan Tanrı hernedense kadını Adem'i yarattığı gibi yaratmamıştır. Adem'i yarattıktan sonra, kadını erkeğin bir parçası olarak yaratmış ve daha sonra gönderdiği ayetlerle bu yaradılışı tasdik edercesine kadını devamlı olarak erkeğin bir parçası olarak görmeyi sürdürmüştür..
Korintoslulara 1. Mektup, Bap 11/3 de,  her erkeğin başının Mesih olduğu vurgulanırken, her kadının başının erkek olduğu söylenir.  Bap 11/7 de,  erkeğin Allah’ın izzeti ve sureti olduğu vurgulanırken,  fakat kadın erkeğin izzetidir denir.. Devamında gelen 8 ve 9. ayetlerde,
8-  Çünkü erkek kadından değil, kadın erkekten yaratıldı.
9-  Erkek kadın için değil, kadın erkek için yaratıldı.
der.

Kuran'da benzer şekilde erkeklerin, kadınların yöneticisi olduğunu söyler.
Nisa..34.. Allah’ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılması sebebi ile ve mallarından harcama yaptıkları için erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudur.. Onun için saliha kadınlar itaatkârdır..

İslam peygamberinin bazı hadisleri de aynı paraleldedir.
3267 - Hz. Hüreyre (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Şayet ben bir insanın başka bir insana secde etmesini emredecek olsaydım, kadına, kocasına secde etmesini emrederdim." 
Tirmizi, Rada' 10, (1159).

3268 - >Ümmü Seleme (radıyallahu anhâ) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Hangi kadın, kocası kendisinden razı olarak vefat ederse, cennete girer.'' 
Tirmizi, Radâ 10, (1161).

ÇAna Sayfa 

Hosted by www.Geocities.ws

1