|
--- B L A N D A T ---
Sommar och hösten 2004 jobbade föreningen för att förnya
hagarna!
Detta för att försäkra säkerheten och minska risken för lösa hästar.
En investering och satsning som vi hoppas kommer säkerställa att hästarna
håller sig i hagarna även när snön och tjälen kommer.
Vi bygger fyra stycken järnhagar. Vi började med att med hjälp
av en
enorm maskin slå nya hål i marken. STENsele heter ju inte byn av en slump...
Sedan ställde vi ner hagstolparna och fyllde igen hålen med nyblandad cement.
Efter detta svetsas slanorna på. Hörnen är "mjuka" och grindarna breda.
Vi har även konstruerad särskilda traktorgrindar för att lättare
komma in med större fordon vid behov.

"Monsterhagen". Hagstolparna sitter med cement i backen. Nu är det dags för
slanorna att svetsas upp!

Anna skottar in grus till cementblandningen! |

Helena bär flitigt och cementerar fast alla hagstolparna! Nu skall hagarna
stå stadigt i all evighet! |

Isa håller cementblandaren vid liv då den gärna vill sluta snurra när det
går för tungt... |

Magdalena styr över cementreceptet! Conny övervakar arbetet. |

Fotografen ställer in skärpan? |

Systrarna landström arbetar vidare med cementen. |

Det blir en hel del svetsande i dessa dagar... Guld värt! "Hösilagehagen"
börjar ta form! |

Svetsa, svetsa och svetsa lite till. "Monsterhagen" blir till! |

Duktiga svetsare i arbete!
|
| |
 |
|
|