News of Today - 1.9.1980
|
Ote DDR:n pyhistä kirjoista: |
|
Nihilian kapinalliset lyöty!
Nihilian sotilashallituksen edustajat ilmaisivat tyytyväisyytensä siitä tavasta jolla maassa raivonnut sisällissota saatiin päätökseen. |
|
Presidentille aviopuoliso? Trostojan tiedotusvälineissä on viimeaikoina liikuskellut varsin mittaviakin huhuja presidentti Sterppowin yksityiselämästä. Presidenttihän on toistaiseksi naimaton, ja moni trostojalainen (naitukin) nainen olisi valmis täyttämään tuon tyhjiön. Toistaiseksi presidentti on kieltäytynyt naimatarjouksista, kertomatta syitään muille kuin torjutuille, eivätkä nämä toistaiseksi ole kertoneet lehdistölle torjumisen syytä. Huhussa ei sinänsä ole mitään uutta. Sen tekee erikoiseksi vain se, että mikään taho ei tiedä mistä huhu on tullut. Gratzin olot paranevat
Sisällissodan jälkeinen Gratz on edelleenkin pahasti raunioituneena,
huolimatta Trostojalaisen armeijan, sekä rakennuskaluston aktiivisesta
työstä. Tuhojen täysimittaiseen korjaamiseen epäillään kuluvan ainakin
kaksi
kuukautta.
Ensimmäisen kuukauden aikana ovat työmiehet saaneet vedettyä sähkön ja
veden
suurimpaan osaan ehjistä rakennuksista.
Entiselle presidentti Albert Blockille on tarjottu Trostojan senaatin
toimesta Nihilian Maaherruus, ja lopulta valtakunnan ollessa valmis
taas
jatkamaan omaa tietään muiden Carpathialaisten kansojen ohella, myös
Nihilian presidenttiyttä.
|
|
Kerberostok vapautettu, Arkahamistanin Kansandemokraattisessa liittotasavallassa juhlitaan! Viime kuussa käydyissä taisteluissa miehittäjän joukot saatiin ajettua viimeiseen mieheen pois alueiltamme. Kerberostokin maakunnan asukkaat ovat jälleen vapaita! Tärkeitä Ylä-Karpatialaisia sotilashenkilöitä pääsi myös pakenemaan rajan yli Ylä-Karpatian alueille. Arkhamistanin tiedustelupalvelulla on vahva epäilys, että nämä sotilashenkilöt organisoivat Ylä-Karpatian kaupungeissa joukkotuhoaseiden valmistusta. Siksi on suoritettava vielä joitain sotilasluonteisia operaatioita, jotta uhka olisi lopullisesti eliminoitu. Ylä-Karpatia kun ei ole ollut valtiojohtoon juuri minkäänlaisessa yhteydessä sen jälkeen kun raukkamaisesti rikkoi sopimuksemme keskinäisestä rauhasta yli puoli vuotta sitten. Emme voi luottaa pääministeri Keskisen hallintoon ja etsimmekin Ylä-Karpatian opposition kanssa keinoa syrjäyttää pääministeri Keskinen. Trostojan sotatoimet Nihiliassa arveluttavat Arkhamistanin keskuskomiteassa on viimeaikoina herättänyt keskustelua aggressiivinen tapa, jolla Trostoja puuttui levottomuuksiin entisessä naapurissamme Nihiliassa. On toki ymmärrettävää, että nykyisen poliittisen tilanteen ollessa mitä se on levottomuudet on pyrittävä poistamaan. Siitä huolimatta suuri osa komitean jäsenistä tuomitsee tavan, jolla Nihilian itsemääräämisoikeuteen on puututtu. Komiteassa viimeaikoina lisääntyneet militantit ainekset tosin hyväksyvät Trostojan teon ja olisivat valmiit liittymään sen rauhanturvaoperaatioihin. Keskustelu oli pääpiirtein rauhallista, eikä suurempia ristiriitoja eri näkemyksien välillä syntynyt. Arkhamistanin keskuskomitea toivoo edelleen, että yhteistyömme Trostojan kanssa voisi jatkua. Muutos Arkhamistanin sisäisissä rakenteissa Sodan aikana Arkhamistania johtanut Sevek Benn on yksituumaisesti nimitetty valtakunnan kansleriksi. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että valtakunnan kansleri Bennin valtaoikeudet laajenevat, hän saa muun muassa yleisen veto-oikeuden, jolla joka hyväksyä tai hylätä komiteoiden ehdotukset. Entinen puhemies Benn Sanoo tilanteen olevan väliaikainen ja että puhdasoppiseen järjestelmään palataan välittömästi, kun Carpathian poliittinen tilanne sen sallii. Militantit järjestöt nostavat päätään
Yli puoli vuotta kestänyt sotatila on saanut Arkhamistanin militantit ainekset liikekannalle. 4 oluttuvassa riehunutta kansankiihottajaa tuomittiin kuolemaan ja tuomiot laitettiin täytäntöön välittömästi langettamisen jälkeen. Yksi tuomituista oli pyrkimässä vastaperustettuun valtakunnan kanslerin virkaan.
|
27.09.2002