News of Today - 1.4.1980

Trostojan senaatissa oltiin aina viime päiviin asti oltu kahta mieltä siitä mihin suuntaan sota jatkuisi. Aikaisemmin oltiin senaatissa uskottu Ylä-Karpatialaisten olleen hyvän asian puolella hyökätessään Arkhamistanin kansandemokraattiseen liittotasavaltaan. "Tosiasiahan on, että Ylä-Karpatia perusteli iskuaan rikollisten kitkentänä." Kuitenkin Dol-Guldurin paljastuttua sotapropagandaksi, senaatin mielipide kääntyi Ylä-Karpatiaa vastaan, ja kun presidentti Sterppow laski joukkoon oman mielipiteensä, oli päätös selvä. "Ylä-Karpatia saa maksaa teoistaan." Presidentti Sterppow julisti noustessaan muinaisajoilta peräisin olevalta kuninkaiden tuolilta. "Arvoisat senaattorit, olemme nyt virallisesti sotatilassa!"

Myöhemmin senaatintorin puhujankorokkeelta kansalle pitämässään puheessa presidentti kertoo seuraavaa:

"Kansalaiset!

Olen tullut eteenne kertoakseni seuraavaa.

Kaikki teistä olette varmaankin seuranneet viimeaikojen uutistiedotuksista Ylä-Karpatiassa ja Arkhamistanissa tapahtuvia asioita, jättämättä kuitenkaan Trumpethian ja DDR:n kahinoita huomiotta. Olemme senaatissa päässeet siihen tulokseen että ne jotka iskevät ystäviämme, iskevät myös meitä!

Tämän nimenomaisen syyn vuoksi julistamme kaikki suhteemme katkaistuiksi Trumpethian kansaan. Emme kuitenkaan ryhdy sotimaan Trumpethiaa vastaan yhteisen rajan puuttuessa, tyydymme toistaiseksi vain katkaisemana kaikki diplomaattiset suhteemme kyseisen roistovaltion kanssa.

Ja kun puhumme roistovaltioista, pääsemmekin käsiksi Ylä-Karpatiaan. Mikä ihme se on että jos joku syyttä suotta julistaa sotatilan rauhanomaista valtiota vastaan, vetää puoleensa terroristeja?

Ja jatkaaksemme vielä aiheessa, kaikki teistä olette varmasti kuulleet Dol Guldurista Ylä-Karpatialaisilta, mikä vitsi. Ylä-Karpatialaisten perustelut rikollisten vastaiseen sotaansa ovat varsin heppoisia, ottaen huomioon sen miksi Dol Guldur paljastui. Onko lasten hylkäämä leikkilinnoitus tarpeeksi hyvä syy ollakseen valtiota vastaan suunnatun hyökkäyksen perustelu? Ei, sanon minä. Vaikkakin Ylä-Karpatialaiset aloittivat hyökkäyksensä Kerberostokiin, epäilen heidän syytteidensä paikkansapitävyyttä siinäkään tapauksessa.

Kansalaiset, täten julistan Ylä-Karpatian roistovaltion Trostojan kansakunnan viholliseksi.

Trostojalaiset, käykäämme taistoomme puhtain asein, puhtaan asian puolesta!"

Tyylinsä mukaisesti presidentti piti lyhyen mutta paljon kertovan puheensa, lopettaen sen tavoilleen uskollisena latinankieliseen lauseeseen joka on käännetty suoraan käytännön syistä.


Trostojalaisia joukkoja Ylä-Karpatian rajalla


Uusi arkkipiispa valittiin!

Presidentti Sterppow nimesi 31. päivä maaliskuuta kirkkoäänestyksen perusteella valtakunnan uudeksi arkkipiispaksi Grazta Madaran. Grazta Madara on vastikään palannut Roomasta Trostoja Cityyn, kuultuaan edeltäjänsä kuolemasta 12. päivä helmikuuta. Uusi arkkipiispa on niittänyt mainetta uskonnonopettajana Roomassa, Pariisissa ja monissa tunnetuissa yliopistoissa.

Hän otti ensimmäiseksi tehtäväkseen kirkon muuttamisen nykyaikaisemmaksi. Suunnitelmiin kuuluu mm. jumalanpalveluksen mielenkiintoistaminen ja paremman ehtoollisviinin hankinta. Kuitenkin monien feministien pettymykseksi on arkkipiispa edeltäjiensä lailla naispappeutta vastaan. "Nykyinen uskontojärjestelmämme perustuu yksin raamattuun, ja raamatussa kielletään naispappeus varsin yksioikoisesti."


Sotateollisuus elää kukoistuskauttaan.

Trostojalaiset asetehtailijat eivät edes yritä peitellä onnistumisiaan ja suuria voittojaan viimeaikojen asevarustelun kiihtyessä yhä useamman valtion sotiessa keskenään. Erään asetehtailijan sanoin: "Jokaisella pilvellä on hopeareunansa, ja jos ei sitä kukaan muu tee niin me tulemme ja otamme sen." Pian haastattelun jälkeen kyseinen tehtailija muutti pienelle trooppiselle saarelle Karibian lämmössä.

Aseet ovat viimeaikoina, etenkin uuden tehdas alueen avaamisen jälkeen ohittaneet vientiarvossaan Trostojalle perinteiset elintarvikkeet ja viinit. "Tämähän luonnollisesti tietää leivänsyrjää niille monille maahanmuuttajille sodasta kärsivistä maista." Kerrotaan maahanmuuttovirastosta. "Tähän asti olemme vastaanottaneet kaikki Arkhamistanista ja DDR:stä saapuneet pakolaiset, jopa jotkut nihilialaiset ovat sodan pelossa siirtyneet Kadran ylängöille. Tosin mistään suurimittaisesta muuttoliikkeestä ei vielä ole kysymys."


Trostojalaisten lainvalvojien raakuutta arvostellaan YK:ssa

YK:n istunnossa otettiin hiljattain puheeksi Trostojalaisten järjestyksenvalvojien kantama aseistus. Monien valtioiden edustajat ovat ehdottomasti sitä mieltä, että Trostojalaisen käytännön mukainen keihäs-miekka-tikari yhdistelmä on liian raaka rauhanomaisen yhteisön järjestyksen pitämiseen. Trostojan edeustajaa vaadittiin puhumaan miksi näin on. "Arvoisat Yhdistyneiden Kansakuntien jäsenmaiden edustajat. Asiahan on näin, Trostojalaisen järjestyksen valvojan aseistus on osa Trostojalaista kulttuuria ja soveltuu täydellisesti järjestyksen ylläpitämiseen valtiomme sisällä. Ottakaamme kuitenkin huomioon se etteivät Trostojalaiset ole pohjimmiltaan raakoja ja se etteivät järjestyksenvalvojat käytä aseitaan ennen kuin vasta pakon edessä!" "Entä jos joku yrittää karkuun? Raskaasti aseistautunut mieshän ei pysty juoksemaan kovin nopeasti." Trostojan edustaja keskeytettiin törkeästi. "Olin juuri pääsemässä siihen arvoisa Amerikan Yhdysvaltain edustaja. Trostojalaiset ovat pohjimmiltaan lainkuuliaisia, ja useimmiten rikollisen pysäyttää peloton ihmismuuri. Ja jos hän sattuisikin olemaan aseistettu, se ei auttaisi paljoa, sillä järjestyksen valvoja on panssaroitu huolellisesti, joskin raskaasti. Ja kuolemantuottamuksen rangaistuksena Trostojassa käytetään kuolemantuomiota, jonka ainoastaan presidentti voi kumota. Toisaalta rikollinenhan voi yrittää ampua kansanjoukkoihin edessään, mutta kokemuksesta voimme sanoa sen olevan yhtä hyödytöntä kuin mehiläispesän härnääminen, sillä siinä tapauksessa voidaan kuolemantuomio langettaa siltä seisomalta. Trostojalainen rikollisuusaste kuuluu maailman alhaisimpiin, eikä syyttä, sillä lainvartijan miekkaa pitääkin pelätä."
(Tiedot hankittu YK:n julkisesta pöytäkirjasta)


Trostojalaiset joukot tekivät selvää Dol Guldurista

Arkhamistanin ja Trostojan välisen alueidenvaihdon yhteydessä siirtyivät Trostojalaiset joukot Mirkwoodiin, aikomuksenaan tuhota Dol Guldur niminen rikollisten pesäpaikka. Joukkojen päästessä Ylä-Karpatialaisten ilmoittaman tukikohdan läheisyyteen, ainoa mitä he löysivät oli kehnosti kyhätty puinen ikivanha leikkilinnoitus. Koska Ylä-Karpatia oli liioitellut kyseisen rakennuksen merkitystä rikollisuuden suhteen, syntyi joukkoihin suurta hilpeyttä kasapanosten lennättäessä pelätyn Dol Guldurin ilmojen halki. "Tunnistimme murjun Dol Gulduriksi sisältä löytyneestä nimikyltistä," Sanoo alueelle siirtynyttä iskuryhmää johtanut eversti, "Olemme kuitenkin kunnioituksesta Ylä-Karpatiaa kohtaan pystyttäneet Uuden Dol Guldurin tuolle mäelle." Paikalliselle mäelle olivat toimettomat sotilaat pystyttäneet ikivanhaan Trostojalaiseen tyyliin rakennetun puulinnoituksen, jonka pääportteihin pystytettiin alkuperäinen nimikyltti. Linnoitukseen siirrettiin pakolaisten käyttöön tarkoitettu kenttäsairaala, jonne sotaa pakoileva siviiliväestö voi mennä ensihoitoon.

Kuultuaan uutisen Dol Guldurista, senaatin valtasi naurunremakka. Kaikki olivat kuulleet paljon puhutusta Dol Guldurista, vaikka harvat puheita siitä edes uskoivat. Kuitenkin naurun laannuttua kaikki olivat yksimielisesti pettyneitä Ylä-Karpatialaisten heppoisiin syytteisiin Arkhamistania vastaan. "Tarvittavien syiden puutteessa Ylä-Karpatialaiset näemmä keksivät tarvittavat perustelut hyökätäkseen ahneudessaan ystäviemme kimppuun." Presidentti Sterppow julisti senaatin istunnon jälkeisessä lehdistötiedotuksessa sotatilaa edeltäneenä päivänä.
[Trostoja]


Dol Guldurin puolustaja (Taiteilijan näkemys)


Tiedotusneuvoston virallinen tiedonanto:

Voi sodan mielettömyyttä! Taistelut rajoillamme ovat jatkuneet verisinä, eikä loppua ole näkyvissä. Vaikka pyrkimyksemme on aina ollut sen kehityksen aikaansaaminen, joka johtaa kohti kestävää rauhaa, ei naapurimme Ylä-Karpatia anna sille mitään arvoa. Päivittäin heidän edustajansa toitottavat propagandaansa, jossa meidät, korruption ja valheellisuuden vihollinen, leimataan rikollisten tyyssijaksi ja pahuuden pesäksi. Meitä he sanovat pohjasakaksi ja juonittelijoiksi, vaikka he itse ovat koko tämän tarpeettoman sodan ajan käyttäneet diplomaattisuhteitaan ja mediaa tosiasioiden vääristelyyn.

Olemme syvästi pettyneitä ja ihmettelemme missä on tämän maailman oikeus? Ei kai kenelläkään ole syytä uskoa Ylä-Karpatian satuilua, jolla se pyrkii mustaamaan rauhaarakastavan kansamme maineen Carpathian muiden kansojen silmissä? Vetoamme julkisesti Ylä-Karpatian hallitukseen, että se lopettaisi tämän mielettömän sodankäynnin ja vetäisi joukkonsa alueiltamme, jotta voisimme aloittaa jälleenrakenustyöt ja yrittää uudelleen rauhanomaista kanssakäymistä valtioidemme välillä. Muutoin sodasta tulee pitkä ja verinen, sillä rauhaa enemmän rakastamme vapauttamme, emmekä voi sallia minkään vieraan vallan anastaa sitä kansaltamme, joka on nähnyt historiansa aikana liian monia sotia.


Joukkoarmahdus Arkhamistanin Kansandemokraattisessa Liittotasavallassa!

Arkhamistanin kansandemokraattisessa liittotasavallassa on eilen armahdettu suuri joukko erilaisista rikkomuksista tuomittuja ihmisiä. Puhemies Benn kommentoi: "En näe mitään syytä miksi nämä ihmiset eivät voisi saada vapauttaan ja kansalaisoikeuksiaan takaisin, heidän rikkomuksensa on sovitettu ja he ovat luvanneet etteivät enää törttöile. Elämmehän me kuitenkin sivistyneessä valtiossa". Toinen yllätys kohtasi Arkhamistania tänään, kun suuri osa armahdetuista tahtoi jatkaa työtään tehtaissa ja louhoksilla. Eräs entinen poliitikko, joka tuomittiin aikoinaan laiskuudesta palvella Arkhamistanin kansaa, kertoo: "Koska olemme sodassa on meidän tehtävä entistä enemmän työtä, jotta voimme pelastaa kansamme". Puhemies Benn on myöntänyt jokaiselle työtään jatkaneelle armahdetulle kultaisen Työn sankari -arvomerkin.
[Arkhamistan]


Sivuuttaen Arkhamistanin tiedotusneuvoston lapsellisen propagandan puolueeton Ylä-Karpatian tietotoimisto raportoi pohjois-Carpathian kriisin kehittymisestä seuraavasti.

Yhteenveto tapahtumista:
Tammikuu
- Arkhamistanin joukot ylittävät panssarivaunujen ja pommikoneiden tukemina Ylä- Karpatian rajan Itä-Moldavian alueella. Ylä-Karpatialaiset rajavartijat lyövät huonosti suunnitellun ja ajoitetun hyökkäyksen nopeasti takaisin.
- Samanaikaisesti operaatio "Syvään Vartioon" osallistuvat Ylä-Karpatialaiset poliisit joutuvat Kerberostokin alueella rajuihin yhteenottoihin paikallisen järjestäytyneen rikollisuuden kätyreiden kanssa. Ylä-Karpatian puoluekokous pitää hätäistunnon jossa päätetään lähettää armeijan yksikköjä poliisivoimien tueksi. Kommunistidiktatuurin varjossa eläneet Kerberostokin asukkaat keräävät rohkeutensa ja muiluttavat korruptoituneet virkamiehet länteen ja etelään, jättäen alueen käytännössä Ylä-Karpatian poliisivoimien hallintaan.
- Nolosta tilanteesta hämillään oleva Arkhamistanin hallinto julistaa Ylä-Karpatialle sodan.

Helmikuu
- Arkhamistan aloittaa suurhyökkäyksen koko rajan leveydeltä. Taisteluita käydään Kerberostokissa, Itä-Moldaviassa sekä Mt. Timon rinteillä. Ylä- Karpatian puolustusvoimat torjuvat kaikki hyökkäykset ja lyövät Arkhamistanin puna-armeijan verissä päin takaisin.
- Terroristit iskevät Bukarestin asutusalueelle aiheuttaen suunnatonta inhimillistä kärsimystä. Iskujen ajoitus ohjaa epäilykset vahvoina Arkhamistanin suuntaan, puhemies Bennin luonnollisesti kieltäessä vastuun.
- Arkhamistan syyttää Ylä-Karpatiaa kansanmurhasta Kerberostokin alueella ja vaatii ihmisoikeustarkkailijoiden lähettämistä alueelle, johon Ylä-Karpatia suostuu kumoten väitteet kansanmurhasta epätoivoisena mustamaalausyrityksenä.
- Viralliset tulitaukoneuvottelut kariutuvat molempien osapuolten kuitenkin luvatessa pidättäytyvänsä hyökkäyksistä toisen valtion alueelle.


"Työn jälkiä. Ylä-Karpatialaisia jääkäreitä tutkimassa tuhoamansa Arkhamistanilaisen taisteluvaunun jäänteitä Itä-Moldaviassa."


* * * * *

YK:n valtuuskunnan raportti ihmisoikeustilanteesta Kerberostokin alueella:

"Mitään todisteita väitetyistä Ylä-Karpatialaisten poliisien suorittamista ihmisoikeusloukkauksista ei ole löydetty. Sen sijaan useissa yksittäistapauksissa Arkhamistanilaiset viranomaiset ovat pahoinpidelleet ja uhkailleet kansalaisia salatakseen pahoin korruptoituneen kommunistihallinnon väärinkäytökset, ja useita opposition edustajia on "kadonnut".

Selvitysryhmän johtopäätös on että ihmisoikeustilanne Kerberostokin alueella on Ylä-Karpatian vaikutuksen ansiosta pikemminkin parantunut kuin heikentynyt - onhan Arkhamistan kansalaisiaan sortava diktatuuri jonka lainsäädäntö suoraan rikkoo Yhdistyneiden Kansakuntien ihmisoikeuksien yleismaailmallisen julistuksen artikloita 18, 19 ja 21. Mikäli Kerberostok palautettaisiin pysyvästi Ylä-Karpatian yhteyteen, mitä lukuisat alueen asukkaat toivovat, Kerberostokilaisten ihmisoikeustilanne luultavasti paranisi huomattavasti, heidän saadessaan mm. oikeuden osallistua vapaisiin vaaleihin ja täyden sananvapauden.

UNHCHR:n Carpathian tarkkailuryhmän puheenjohtaja, Mr. Mohamed-Salah Dembri"



* * * * *

Urhoollisuusmitaleja jaettu helmikuun terrori-iskujen sankareille. Tunnustuksen urheudestaan ovat saaneet mm. lukuisa joukko palomiehiä ja ensihoitajia jotka riskeerasivat oman henkensä pelastaessaan ihmisiä palavista ja sortuvista rakennuksista. Palkittujen joukossa on myös susikoira Roi, jonka terävä vainu pelasti kuudentoista koululaisen hengen sortuneen ostoskeskuksen raunioista.


* * * * *

Ylä-Karpatian Gallup julkisti uusimman poliitikoiden suosiota mittaavan mielipidemittauksen tulokset. Tutkimuksen mukaan Ylä-Karpatian pääministeri Keskisen suosio on huimat 85%, ja operaatio Syvälle Vartiolle kannatuksensa antoi 78%, vastustajia ollessa 8% vastanneista.


* * * * *

Pitkällisen tuotekehittelyn jälkeen jälkeen Ylä-Karpatian puolustusvoimat ovat saattaneet uuden asesukupolven testaukset loppusuoralle. Puolustusministeriön edustaja ei kommentoinut kuinka pian uutta asesukupolvea tullaan etulinjassa näkemään muuta kuin sanomalla että "sitten kun se on ajankohtaista." Kokonaisuuteen tulee ilmeisesti kuulumaan uusi prikaatitason viesti- ja komentojärjestelmä, paranneltu joka sään maalinosoitusjärjestelmä tykistölle ja panssarintorjunnalle sekä jääkäriprikaatien uudelleenorganisoiminen ja -varustaminen itsenäisemmiksi, liikkuvammiksi ja tulivoimaisemmiksi. Puolustusministeriö ilmoitti myös pitävänsä auki mahdollisuutta aseteknologian viennistä ulkomaille "kunhan tilanne Carpathiassa ensin hieman rauhoittuu."
[Ylä-Karpatia]


DDR pyrkii edelleen edistämään Carpathian rauhanomaista kehitystä ja on tästä syystä supistanut armeijansa välttämättömään rajavalvontaan, jolla pyritään estämään kansainvälisen rikollisuuden leviäminen.

DDR toivoo myös muilta valtioilta toimenpiteitä rauhanomaisen kehityksen ja ihmisten hyvinvoinnin edistämiseksi.
[DDR]


Taiteita Nihiliassa
Gratzissa, Nihilian pääkaupungissa, avattiin maaliskuussa korkeatasoinen taidenäyttely teemalla "Kuuden maanosan taiteilijat". Nimensä mukaisesti esillä oli Valtakunnallisen tieteiden ja taiteiden keskuksen kuuteen saliin jaettuina kaikilta asutuilta mantereilta kerättyjä alkuperäiskansojen teoksia. Taiteellisen ilmaisun kehittymistä kuvattiin siirtymällä ajallisesti kunkin maanosan sisällä menneestä nykypäivään. Maalaukset, veistokset ja koristeelliset käyttötavarat, antiikki ja nykyaika, Eurooppalainen moderni taide ja Etelä-Amerikkalaiset uskonnolliset naamiot, siinä esimerkkejä siitä kuinka monipuolisesti ja kunnianhimoisesti näyttelyä on koottu.
"Haluamme näyttää ihmisille että myös taiteessa on evoluutiota", sanoo keskuksen johtaja, näyttelyn pääorganisaattori Drim Heer. "Taide ei elä pysähtyneisyydessä, vaan päinvastoin on aina ollut taantumuksen suurin vihollinen." Drim Heerin mukaan näyttely on menestynyt mainiosti, ja kävijämäärät ovat olleet korkeat. "Näyttelyn saama suosio todistaa, että kansalaiset ovat kiinnostuneita kulttuurista, varsinkin silloin kun se tuodaan helposti lähestyttäväksi, johon olemme täällä aina pyrkineet. Korkea suosio on hyvä myös siksi, että se edistää yhtä näyttelyn perusteemoista, monikulttuurisuuden hyväksyntää ja suvaitsevaisuutta. Vaikka asiat on maailmassa kautta aikain tehty yhtäällä toisin kuin toisaalla, molemmat tavat voivat olla yhtä arvokkaita."
"Kuuden maanosan taiteilijat"-näyttely on yleisön nähtävissä Gratzissa, Valtakunnallisessa tieteiden ja taiteiden keskuksessa aina syyskuun 20. päivään saakka.

Toiveissa talousyhteisön synty
Nihilian hallitus on lähestynyt naapureitaan Trumpethiaa ja DDR:ää onnitellen näitä rauhansopimuksesta jonka nämä keskenään solmivat. Samalla Nihilia on tuonut esille ehdotuksen Itäisen Carpathian TalousAlueen, ITCA:n perustamiseksi. Sopimus jonka yksityiskohtia parhaillaan hiotaan kaikkia osapuolia miellyttäväksi, on tarkoitettu vakauttamaan valtiokolmion välejä ja lisäämään alueen vaurautta. Televisiopuheessaan aiheesta maan johtaja, Kenraali Franz korosti, että sopimus on puhtaasti taloudellinen, eikä suunnattu ketään tai mitään ilmansuuntaa vastaan. Franz muistutti kansaa myös siitä, ettei Nihilia näe ympärillään minkäänlaisia vihollisia, vaan ystäväkansoja, ja tähän politiikkaan ITCA-sopimus asettuu luontevaksi osaksi.
Samassa yhteydessä Kenraali Franz muistutti, että maan lehdistössä esitetyt väitteet tilanteen rauhoittumisesta myös pohjoisessa Carpathiassa ovat osittain pelkkiä spekulaatioita. Nihilian lehdistö on ollut toiveikas käytyjen tulitaukoneuvotteluiden johtamisesta rauhaan Ylä-Karpatian ja Arkhamistanin välillä, mutta Franzin kanta asiaan oli varovaisempi. "Nihilia pysyy yhä kriisissä jyrkän puolueettomana, mutta on toimittanut humanitääristä apua sotaa käyviin valtioihin. Inhimillisen kärsimyksen estäminen on Nihilian, ja kaikkien etu."
[Nihilia]


Trumpethian Mäyräkoiraministeriö on saanut loppuun luolanrakennusprojektin DDR:n lahjoittamille pennuille, jotka viihtyvät oivallisesti uudessa asuinpaikassaan Keisarillisessa Luolastossa.

Vuotuisan itsenäisyyskarnevaalin yhteydessä Trumpethia aikoo järjestää kansainvälisen mäyräkoiranäyttelyn, jossa kaikki Carpathian asukkaat voivat antaa oman panoksensa Trumpethian Keisarillisen Luolaston kehittämiseen toimimalla DDR:n ihailtavan esimerkin mukaisesti. Osallistuminen on erittäin toivottavaa, sillä Keisarinna itse suojelee juhlaa ja mäyräkoiralahjoituksen puuttuminen pahoittaa hänen mielensä kovasti.
[Trumpethia]

 

Palaa uutissivulle


07.05.2002

Hosted by www.Geocities.ws

1