News of Today - 1.3.1980
|
Katastrofi! Arkhamistanin rajanaapuri, Ylä-Karpatia, aloitti raukkamaisen hyökkäyksen vapaan kansamme kimppuun! Puhemies Benn piti innostavan puheen pääkaupungissa ja vakuutti, ettemme lepää ennen kuin tilanne on ratkaistu. Emme tahdo sotaa, mutta puolustamme omiamme ja vapauttamme. Siksi joudumme suruksemme toteamaan olevamme sodassa. Virallisessa tiedotteessa pyydämme Ylä-Karpatiaa lopettamaan sotatoimet ja palauttamaan miehitetyt alueet. Sillä tämän kaltainen raakalaismaisuus ei sovi sivistyneelle maalle! Tiedotusneuvosto, puhemies Benn.
Eläköön Arkhamistanin kansa, joka taistelee vaikeuksien kautta voittoon! |
Henrik XII Kuoli!
Trostojan arkkipiispa Henrik XII kuoli leukemiaan 12.2 1980 kello 12.42 paikallista aikaa, Palatinuksen keskussairaalassa Trostoja Cityssä. 84-vuotias arkkipiispa oli sairastanut pitkään piilossa pysynyttä verisyöpää, eli leukemiaa.
Trostojan senaatissa nousi kohu kun uusi aihe ilmoitettiin käsiteltäväksi: Ylä-Karpatian hyökkäys Arkhamistanin kansandemokraattista liittotasavaltaa vastaan. Monet senaattoreista nousivat tuoleiltaan ja huusivat yhteen ääneen, saaden aikaan monien tuntien pituisen metelin vierekkäin istuvien kinastellessa keskenään. Päivän kääntyessä loppuun saivat senaattorit kuitenkin asiansa käsiteltyä loppuun presidentti Sterppowin johdatuksella, ja senaatin päätös ilmoitettiin yleisölle:
Uusi teollisuusalue kuvastaa niin Trostojalaista tehokkuuta kuin arkkitehtuuria. Vaikkei teollisuusalueella ole marmoria käytetty sen heikkouden vuoksi, on alueesta saatu arkkitehtonisesti näyttävä, mukaanlukien sen moniet leveät kadut ja rautatiet. [Trostoja] |
DDR:n kansankokous on huolestunut Carpathian alueella viime aikoina lisääntyneestä asevarustelusta. DDR ehdottaakin kaikille rauhaa rakastaville Carpathian kansoille aseidenriisuntaneuvottelujen aloittamista. Näyttääkseen esimerkkiä DDR on lopettanut aseiden valmistuksen ja pyrkii vähentämään asevarantojaan parantaakseen kansalaistensa hyvinvointia säästyneillä varoilla.
DDR:n ja Yhdysvaltain välisissä neuvotteluissa Yhdysvaltain hallitus on
lupautunut suojelemaan DDR:n alueita ulkopuolisilta provokaatioilta,
koska
Yhdysvallat on rauhaa rakastava valtio ja pitää pyrkimyksiä aseistuksen
vähentämiseen edistyksellisenä toimintana. |
Arkhamistanin tiedotusneuvosto on edelleen ainoa todellinen tiedonlähde Arkhamistanin oloista. Tiedotusneuvosto kehottaa suhtautumaan varauksella muihin tiedonlähteisiin. Tiedotusneuvoston tietoisuuteen on tullut, että Ylä-Karpatian edustajat ovat esiintyneet meidän nimissämme ja levittäneet valheita, joiden mukaan me olisimme mukana Ylä-Karpatian imperialistisissa juonissa. Kuten jo aiemmin on sanottu, vain tiedotusneuvosto antaa todellista tietoa Arkhamistanin kansandemokraattisen liittotasavallan asioista. Ainoastaan tiedotusneuvoston julkilausumat ovat vapaat meille vahingollisista poliittisista pyrkimyksistä. Näin ollen käytämme nyt statustamme tiedottajana ja, toisin kuin Ylä-Karpatia, julistamme Arkhamistanin kansandemokraattisen liittotasavallan olevan sodassa Ylä-Karpatian kanssa. Mikäli Ylä-Karpatia ei suostu rauhanehtoihin, jotka olemme sille asettaneet, kehoitamme sitä evakuoimaan siviiliväestönsä pois julkisilta paikoilta, joissa sotaa käydään. Ylä-Karpatian kansa ei ole vihollisemme, vaan sen umpikiero hallinto on. Mikäli se olisi noudattanut hyvää tapaa ja julistanut sodan ennen raukkamaista yllätyshyökkäystään Kerberostokiin, olisimme voineet neuvotella rauhasta ja siirtää siviiliväestömme, joka nyt jäi Ylä-Karpatian sotatoimien jalkoihin, turvaan yllätyshyökkäyksellä miehitetyltä alueelta. Nythän tilanne on se, ettemme ole edelleenkään saaneet virallista sodanjulistusta tuolta itäiseltä hunnilaumalta, vapauden vihollisilta Ylä-Karpatiassa, vaikka Ylä-Karpatian joukot etenevät hyvää vauhtia rauhanomaisessa maassamme. Raskain sydämin Arkhamistanin urhot tarttuvat aseisiin ja puolustavat kotejaan taistellen urhoollisesti viimeiseen mieheen. Puhemies Benn esittää surunvalittelunsa Kerberostokin sankarien omaisille ja rohkaisee kansaa kovettamaan sydämensä, sillä taistelemalla tänään imperialismin voimia vastaan voimme rakentaa turvallisemman huomisen kaikille Carpathian kansoille.
Miehitetyn Kerberostokin pakolaiset kertovat raukkamaisten Ylä-Karpatialaisten julmuuksista. Erään eläkeläisnaisen tarina: Samanlaisia kertomuksia on tulvinut maamme viranomaisten korviin sadoista eri lähteistä. Ylä-Karpatian joukot ovat ottaneet vangeiksi satoja maamme kansalaisia ja oletettavasti sulkeneet heidät keskitysleirimäisiin vankiloihin vartijoiden, sotilaiden ja hallinnon edustajien mielivallan armoille epäinhimillisiin oloihin. Arkhamistanin kansandemokraattinen liittotasavalta on rauhaarakastava valtio, joka on järkyttynyt sydänjuuriaan myöten tästä petollisuuden osoituksesta. Totisesti 1.2.1980 oli surun päivä koko kansakunnalle ja tästä ikuisuuteen jokaisen oikeamielisen sydän itkee verta tämän järjettömyyden päivän uudelleen koittaessa. Puhemies Benn vannoi puheessaan, invaasion alettua, että tällainen hirmuteko ei jää kostamatta. Maailmassa ei ole sijaa valtiolle, jonka johto on niin kieroutunut, ettei sen sanaan voida luottaa. Puhemies Benn vakuuttaa, että siitä huolimatta miten rakastamme rauhaa ja miten heikot sotavoimat meillä on, marssimme vielä Ylä-Karpatiaan ja vapautamme sen kansan keskusta-puolueen ikeen alta tai kaadumme yrittäessämme sitä. Emme tahdo tämän kriisin paisuvan enää yhtään suuremmaksi ja siksi toivomme että Ylä-Karpatia suostuu palauttamaan miehittämänsä alueet ja lopettaa sotatoimet kansaamme vastaan, ettei meidän tarvitse tarttua aseisiin.
Puhemies Benn vetoaa Carpathian vapaiden kansojen oikeudentajuun: Jokainen joka näkee mitä maamme pohjois-osissa tapahtuu ei voi vain katsoa sivusta kun kotejamme poltetaan ja urheita työmiehiämme ja viattomia siviilejämme teurastetaan kuin eläimiä! Emme tahdo sotia, mutta olemme siihen pakotettuja. Pyydämme apua naapurivalloiltamme, jotta saisimme ylivoimaisen vihollisen lyötyä. Sotataitomme on huonoa, koska tulevaisuutemme suunnitelmat perustuivat teollisuuden ja maatalouden kehittämiseen, eivätkä suinkaan sotimiseen. Kaikki apu on tervetullutta diplomaattisesta aineelliseen, kansamme on ahdingossa.
Tämä on vetoomus Carpathian vapaille kansoille, jos tahdotte vapautenne säilyvän liitytte rintamaan keskustapuoluetta ja tyranniaa vastaan. En tarkoita välttämättä sotatoimia, koska Ylä-Karpatian työläiset ovat uhreja siinä missä meidänkin työläisemme, peräänkuulutan oikeutta ja pyydän vapautta ja oikeutta arvostavien ihmisten ympäri Carpathiaa tuomitsemaan tämän hirvittävyyden, jonka peittämiseksi Ylä-Karpathia keksii valheitaan. Se mikä tapahtuu tänään meille, voi huomenna tapahtua teille! |
Trumpethian keisarikunta julkistaa uuden kansallislaulunsa. Purcellin Trumpet Voluntary kuvaa keisarinnan mukaan oivallisesti maan kansainvälisiä suhteita erityisesti tietyn naapurivaltion suhteen.
Trumpethian keisarinna tuo julki mielipahansa DDR:n nuivasta suhtautumisesta valtioiden välien lähentämiseen, ja ihmettelee millainen kansa haluaa loukata toista niin verisesti alustavissa diplomaattisissa tunnusteluissa. |
Erityisesti Ylä-Karpatian Keskustapuolueen Alueellinen
turvallisuuskomitea on
huolissaan tilanteesta Mirkwoodin vaikeakulkuisessa maakunnassa, jossa
järjestäytynyt rikollisuus kerää voimiaan ilmeisesti Dol Goldur
-nimisestä
tukikohdasta käsin. Ylä-Karpatian Keskustapuolueen Alueellisen
turvallisuuskomitean puheenjohtaja Vuori on kuitenkin vakuuttunut että
tämäkin
alueellinen ongelma voidaan ratkaista kansainvälisen yhteistyön avulla. |
Nihiliassa osittainen liikekannallepano!
"Tilanne Carpathiassa, ja etenkin sen pohjoisosissa on ajautunut suursodan mittasuhteisiin", toteaa Nihilian pääkaupungissa Gratzissa ilmestyvä päivälehti etusivullaan, ja jatkaa:"On mitä suurimmassa määrin valitettavaa ettei sen rauhanomaisen rinnakkaiselon jonka asiaa koko Nihilian kansa yritti edesauttaa, oltu tarkoitettu jatkuvan."
Säätieteiden asiantuntija, "Polonian noitanakin" tunnettu 84-vuotias Iris Aspe on jälleen povannut säätä tulevaksi kesäksi. Kuulemma merkit ovat ilmassa semmoiset, että kesä on lämmin ja jatkuu myöhään syksyyn saakka. Valpurinpäivän sateet tulevat kertomaan koko kesän sateisuudesta, ennustaa Iris ja sanoo vielä että kissansa levottomuus helmikuussa tietää paljon sähköä ja ukkosia ilmaan. "Polonian noidan" ennustukset säästä ovat hyvin suosittuja Nihiliassa, ja sanotaanpa täällä että pitävät paikkansa yhtä hyvin kuin viralliset säätiedoitteetkin. Viime vuonna Iris Aspe tosin epäonnistui povauksissaan pahasti, eikä nähnyt ennalta loppukevään suurtulvia.
Uskokoon ken tahtoo. |
13.05.2002