Hoi,
ik ben Cornelis, 27 jaar oud en een enorme fan van alles op gebied van Cabaret.

Harrie Jekkers is daar toch weer een apart figuur tussen.
De cabaret van Harrie Jekkers is namelijk zo persoonlijk gebracht, dat ik bijna het gevoel zou krijgen dat hij dat allemaal zelf exact zo heeft meegemaakt.

De eerste keer dat ik iets van Harrie Jekkers onder mijn neus kreeg, was volgens mij toen ik een jaar of 13 was. De LP Roltrap naar de maan, met daarop het onovertroffen "Balade van de dood".
Helaas was het niet mijn LP, maar ik heb 'm wel grijs gedraaid.
Wat Harrie siert in dit soort liedjes is de Simplicity van teksten en muziek.
Neem een voorbeeld aan de step:
"Ik heb een step
m'n step is blauw
hij kan wel honderd
hoe hard kan die van jouw?"

Eenvoud ten top, maar super origineel.

Pas jaren later ben ik ook de cabaretier Harrie Jekkers gaan ontdekken met als eerst "Met een goudvis naar zee" Blijft naar mijn mening nog steeds een van de beste.
En ja, ook ik wou wel dat ik zo'n ome Jan had.
Hosted by www.Geocities.ws

1