| Lioness 2ndSky | |||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
| Geboren: 23/03/2006 Registratienummer SABT: 2006002409004 Vrouwelijk. |
|||||||||||||
| Vader: Caberet Gigolo (2004000397009) 84,6% Caberet Klein Buks (87%) X Gretchen Zani (81,2%) (19980397013) (2002000276038) Moeder: Lionheart Valentine (Heaven) (2004001211004) 87%(Stud register) Lionheart Twin Peaks (83,9%) X Boerklan's BengBeng (91,4%)(Stud reg) (19991211022) (1999156010) |
|||||||||||||
| 2ndSky werd samen met haar zus Wings en broertje Redford (Spooky) en de 7 andere pups eveneens met keizersnee geboren op 23/03/2006. Haar naam, 2ndSky, dankt ze aan het feit dat er al een Sky bij Lioness geboren werd in het nestje van onze Banderas, en we toch duidelijk wilden laten merken dat het wel degelijk om een andere hond gaat! Zij doet ons in vele opzichten denken aan haar mama Heaven, hoewel ze wat uiterlijk betreft eerder een pup van onze Angel kon zijn! Ze is net als mama Heaven een schat van een pup, maar ook een beetje eigenzinnig, zoals we ons Heaven herinneren uit haar puppy-tijd! Ook is ze eerder afwachtend en een beetje ongeruster dan zus Wings, die totaal onbevreesd is zoals papa Gigolo en zich onbezonnen in elk avontuur stort... Toch is ze zeker geen onzekere of bange pup, en hoog in haar vaandel voert ze de spreuk: 'The Sky is the Limit'.... Geen plekje is hoog genoeg voor onze Sky, en als ze zich in haar hoofd heeft gehaald dat ze ergens wil geraken, zal ze er geraken ook!!! Een levendige, heel gehoorzame en slimme pup, die op vreemd terrein trouw bij het baasje blijft, maar op eigen domein graag dezelfde 'selectieve doofheid' demonstreert die we ons nog herinneren van pup Heaven. Kortom: een leuke, grappige pup die ieders hart steelt! Op maandag, 7 augustus kreeg Sky een ongeluk: ze is achterwaarts met haar linkerachterpootje in een zelfgegraven put gekieperd (die ze heel smal en diep tussen de kasseien samen met zus Wings had uitgegraven!), en is dan omgevallen waardoor haar pootje een hele knak heeft gemaakt. Gevolg: voet verstuikt, kruisband ingescheurd en miniscus geraakt.... We zitten nu een beetje in zak en as om zo'n jong spul rustig te houden, zodat alles niet verder scheuren zal. Hopelijk lukt het ons, want voor een operatie komt ze blijkbaar door de snelle groei van deze fase niet in aanmerking. We duimen dat alles aan elkaar blijft, op z'n minst dan toch tot ze oud genoeg zal zijn!!! Een ongeluk zit soms in een smal gaatje...!! :-( Zijn op maandag,21/8 naar de dierenkliniek in Dordrecht geweest voor een 'third opinion'...: blijkbaar is de kruisband allang (waarschijnlijk vanaf het 1ste moment!) volledig afgescheurd, maar dat moet niet direct een probleem opleveren, vinden ze daar: we gaan proberen door haar rustig te houden, maar toch een paar keer per dag aangelijnd stappen, en zo een drietal maanden te overbruggen, waarna ze zou kunnen geholpen worden met een TTA-operatie, mist er verder niks meer misgaat... WE BLIJVEN OPTIMIST!! Haar dagelijks stapsessies hebben al beterschap gebracht: de bespiering is weer gedeeltelijk terug, waardoor ze de knie beter onder controle heeft (mits ze rustig en geconcentreerd stapt!) Op 31 augustus is gebleken dat we niet zullen slagen in onze opzet: we hebben in duidelijk overleg en op aanraden van meerdere DA'sen de hele zware beslissing genomen haar leventje dierwaardig te beeindigen.... Zij blijft voor ALTIJD in ons hart..... |
|||||||||||||
| zie album voorouders Heaven & Gigolo | |||||||||||||
| Foto-album | |||||||||||||
| Foto-album voorouders | |||||||||||||