| Lioness Banderas. | |||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||
| Geboren: 14/11/2005 Registratienummer SABT: 2004002409001 Mannelijk. |
|||||||||||||||||||||||||
| Vader: Lionheart Wolfman Jack (2003001211020) 86,8% (Stud register) Dopper Darco (90,7%) X Lionheart Siobhan (80,7%) (19980188107) (19991211018) Moeder: Lionheart Angel (19991211019) 86,8% (Stud register) Avontuur Goliat (77,8%) X Two Faces Serenka (80%) (19980323007) (19981004007) |
|||||||||||||||||||||||||
| Op 12/01/06 kreeg Ban zijn medische keuring: entropion en ectropion vrij, vrij van patella luxatie, ellebogen perfect, heupen: rechts prima, links is er toch een klein vraagtekentje, waardoor hij nog niet voor de fokkerij zal ingezet worden. Waarschijnlijk is deze lichte afwijking een gevolg van zijn nogal onorthodoxe manier van opgroeien samen met z'n ma, (noemen hem niet voor niks Ban de Stormram...)maar veiligheid en zekerheid voor het ras primeren ten allen tijde! Ban is een schat van een hond... we realiseren ons wel dat hij nog lang niet volwassen is, en dus dat zijn karakter zich nog verder moet vormen, maar hij is gewoon een schat. Hij lijkt in veel opzichten op zijn papa, maar uiterlijk is hij het evenbeeld van mama Angel, zei het in een mannelijker versie. Hij is heel erg nieuwsgierig, leergierig alsook aanhankelijk en gehoorzaam. Hij is nog een echte allemansvriend, hoewel we stilaan beginnen vast te stellen, dat hij niet meer zo onstuimig naar vreemde mensen holt als voordien. Op dit ogenblik houdt hij niet zo erg van vreemde honden. Net zoals de anderen, heeft ook hij totaal geen jachtinstinct, wat het heel leuk maakt om met ze in het veld te gaan wandelen: geen konijn of haas kan ze van hun aandacht voor de baas komen afleiden. Op de keuring van 21 mei 2006 heeft hij onze verwachtingen niet beschaamd: hij heeft niet alleen z'n ouders geevenaard, integendeel: hij heeft ze allebei geslagen: BESTE REU van de dag met 88,1%, dus: op naar het Stud Register !! Uiteraard zijn we meer dan trots op onze kerel..... En hij BLIJFT een schat: heel open en sociaal naar mensen !! Op 3/11/2006, een paar dagen voor z'n tweede verjaardag zijn we terug naar Kerberos bij Leuven geweest om nieuwe rontgenfoto's te laten maken door Dr Luk Brants, orthopedisch specialist. Blijkt dat beide heupen volledig vrij zijn van ook maar enig teken van heupdisplasie.... Dit zet de kroon op ons werk: hij is niet alleen een mooie jongen met een gouden karakter, hij is ook bere-sterk en gezond! Nu nog afwachten hoe hij het zal doen in de fokkerij.... to be continued ! :-) |
|||||||||||||||||||||||||
| Foto-album: puppie-jaren | video-clip Banderas | ||||||||||||||||||||||||
| Foto-album: adolescent | |||||||||||||||||||||||||
| Foto's voorouders | |||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||
| slideshow | |||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||