|
Angel is onze allereerste Boerboel... Zij kwam er toen we na een periode van 18 jaar opeens zonder grote hond vielen. Inderdaad: onze Groenendaler-teefje Esther, bijgenaamd Beer, haalde de gezegende leeftijd van 18 jaar zonder een enkele noemenswaardige hindernis!!! Grote hond nummer twee van dat ogenblik, onze Doberman-teef Cartouche, was toen13 jaartjes jong, en eigenlijk in mijn ogen nog een 'pup', omdat zij toch 5 jaren na Esther pas haar intrede in ons gezin had gedaan. Wist ik veel, dat 13 voor een Doberman ook al een heel gezegende leeftijd is, en binnen de zes maanden zaten we dus volledig zonder grote makker..... Een nieuwe Doberman zat er niet in: te zenuwachtig voor mijn echtgenoot, en een tweede Groenendaler met z'n lange haren om mee te nemen in de modder elke avond als ik de paarden moest verzorgen, zag IK dan weer niet zitten!! Dus: groot probleem!!!!! Wel een nieuwe (grote) hond, geen nieuwe (grote) hond...???? Maar zo'n klein pruts-teckeltje van 5 kilo zag ik nu toch wel niet echt zitten als enige 'bewaker', als ik 's avonds in het donker onze paarden moest gaan verzorgen als echtgenoot weer maar eens laat naar huis kwam van lesgeven (paardrijden, dressuur meer bepaald!) Zo'n ding blaft voor het geringste geluidje en maakt je alleen maar banger..... Dus: een veto werd gesteld: een nieuwe grote hond, of er werden geen paarden meer verzorgd!!!! OK, een nieuwe dan maar, maar WAT????? Tot ik op een zondag een advertentie las over 'Zuid-Afrikaanse Boerboel-pups', waak- en gezinshond, en we dan eigenlijk eerder uit nieuwsgierigheid een telefoontje deden naar de fokker om te horen wat zo'n hond met zo'n naam nu eigenlijk inhield. 's Anderendaags stonden we bij hem op de stoep, en een paar uren later gingen we 'bezeten' terug naar huis....: dit was DE hond, waar we eigenlijk altijd al van droomden, en er zat net zo'n schattig klein pupje van twee dagen oud op ons te wachten, een enige dochter, met staartje er nog aan (en dat er voor ons dan ook maar aan moest blijven!!), en die we elke week mochten gaan bezoeken. Angel deed na een week of zeven haar intrede in ons huis, en werd het allerbeste vriendje van onze teckel Clandestien, en ik aanbad haar!!!! Dit, samen met het feit dat ze enige pup was, heeft wel de nodige problemen met zich meegebracht, zoals je kan lezen in de tekst 'Fallen Angel' elders op deze site, maar al bij al waren we allebei hopeloos 'verslaafd'.... Na een paar jaren kwam er een nestje, er bleef een pup achter (die we jammer genoeg na bijna drie jaar verloren in een dom ongeluk), en later kwamen er dan nog een teefje en een reu... Uit het tweede nestje van Angel bleef er weer een zoon, omdat er nu een plaatsje leeg was, nadat onze Mokabo verongelukt was. Dit maakt dat we dus op dit ogenblik 4 Boeboels hebben, schatten van honden, waar ik er geen enkele van zou kunnen missen, en heel af en toe fokken we dus een nestje, voorlopig was dat met Angel, vanaf volgend jaar zal Heaven de fakkel van haar overnemen.... Op de volgende pagina's ga ik jullie voorstellen aan onze 4 Boerboel-'kerels'!!
|
|