Toi on sit kurjaa hommaa, ku joutuu venttaa sporaa tai busaa
pysäkillä. Noi liikennelaitoksen dirikat, tai mitä dirikoita ne on
ku näistä asioista määrää, sais panna enemmän sellasii katoksii ja
penkkejä pysäkeille, et niillä olis vähän kivempi ventata. Niitä on
kyllä aika paljon sellasii kikkoja, joiden avulla saa sporan tai
busan tuleen nopeemmin ku se muuteen tulis. Niit kantsii käyttää,
jos ei viitsi kauaa stondata pysäkillä. Me just pamistiin yhessä
jengissä niistä kikoista. Mulla on omat jujuni, mut mä opin paljon
lisää.

Mun paras juitsuni on toi vanha kunnon häkäritemppu. Kun mä venttaan
sporaa eikä sitä rupee kuulumaan, niin mä kaivan röökin esiin ja
panen röökiks. Just ku mä oon saanu sen eldaamaan, spora tulee niin,
et mä joudun stumppaamaan sen. Joskus mä onnistun tekeen sillai, et
mä niinku olen vain sytyttävinäni sen, mut en ihan oikeesti sytytä
ja se spora luulee, et se eldaa jo, ja tulee. Sillon mä nauran
paskasesti ja pistän röökin takas pakettiin ja nousen sporaan.

Yks Hagiksen kundi kerto, et ku se venttaa Hagiksen pysäkillä
kutosta, se ei koskaan tule, vaik seiskaa, ykköstä, kymppii,
kolmosta ja ysii tulee ku pipoo. Sen kundin jutsu on sellanen, et se
muka mielessään päättäkin, et okei, se meneekin nyt sit kympillä.
No, sillonhan kymppi ei enää tulekaan, vaan sieltä ponkasee kutonen.
Se kundi päättäkin äkkiä takas, et se menee sittenki kutosella.
Sillai se onnistuu usein strittaa Liikennelaitosta öögaan.

Yks hyvä kikka on sit sellanen, et kun on ventannu busaa tai sporaa
ja niitä ei kuulu, niin lähteekin käppäileen veke siitä pysäkilta
niinku tsökaan taksia. Siin kannattaa dallata sen näkösenä, et ois
varmasti menossa just taksilla. Mut sitku on menny jonku viiskyt
metrii, sit kantsii kääntyy salamannopeesti ympäri ja ryysätä
kauheella faardilla takaspysäkille, jossa se saatanan julkinen
kulkuväline jo onkin.

Yhden jujun avulla ei joudu venttaan koskaan yhtään. Se on sellanen,
et jos on dallaamassa esimerkiksi parin sadan metrin päästä
pysäkille, niin silloin kantsii ruveta laahaantoista klabbii, niinku
se olis hirveen klesa. No, busa tai spora funtsaa, et toi kundi
kulkee noin hitaasti, niin se ei millään ehdi pysäkille. Ku siit
kahdensadan metrin matkasta on sillai vaivasesti linkannu puolet,
sit kantsii lähtee dallaan ihan reippaasti ja ehtii pysäkille samaan
aikaan ku se busa.

Nyt te tietysti funtsaatte, et mä olen raukka kundi, ku mä kerron
näistä jujuista ja Liikennelaitoksen jengi lesaa nää eikä busat ja
sporat mene enää helppoon. Mut enhän mä ole parhaimpia juitsuja
kertonutkaan. Eikä näistäkään kannata aina käyttää samoja. Käytetään
näitäkin sillai vuorotellen, niillä on aina sellasii uusia
suhareita, ku ei tiedä näitä jujuja vielä. Loppujen lopuks se on
aika jännä skaba ku yrittää naruttaa Liikennelaitosta. Mä luulen et
niillä on siellä joku osasto, joka funtsaa, et miten ne sais ihmiset
venttaa kauemmin pysäkeillä mut kuitenkin niin, et kaikki sporat ja
busat kulkis aikataulussa.

Hosted by www.Geocities.ws

1